از کمک به توسعه مساجد تا مشق پهلوانی در گود زورخانه

حیدریه امیرالمونین جلوه‌گاه شهیدان در شهر کرمانشاه از مراکز فرهنگی مهم و اثرگذار در این شهر است که در زمینه مقابله با تهاجم نرم دشمن اقدامات اثرگذاری را اجرایی می کند.

خبرگزاری شبستان _ کرمانشاه: مراکز فرهنگی نقش مهمی در اشاعه فرهنگ جامعه دارند و تاثیرگذاری اقدامات فرهنگی دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است.

توسعه فرهنگی یک مساله راهبردی در هر نظام است و از آنجا که این مهم از مولفه های توسعه به شمار می رود می تواند به اعتلای توسعه همه جانبه در تمام حوزه ها در کشور موثر واقع شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر توجه به مقوله فرهنگ تاکید دارند و کار در عرصه فرهنگ را اثرگذار بر سایر عرصه ها می دانند.

وجود مراکز فرهنگی فعال می تواند نقشی مهم در مبارزه با تهاجم نرم دشمن داشته باشد و در جریان سازی فرهنگی بسیار مهم و اثرگذار باشد.

حیدریه امیرالمونین جلوه گاه شهیدان در شهر کرمانشاه ازمراکز فرهنگی مهم و اثرگذار در این شهر است که علاوه بر انجام کارهای فرهنگی اقدامات موثر دیگری را در سایر عرصه ها انجام می دهد.

حاج صادق اشک تلخ از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و چهره های شاخص فرهنگی استان است که  امروز در عرصه فرهنگی و مبارزه با تهاجم نرم دشمن به میدان آمده و با برپایی مرکزی فرهنگی اقدامات موثری را در این زمینه انجام داده است.

این فعال فرهنگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه  اظهار کرد: مجموعه حیدریه امیرالمومنین جلوه گاه شهیدان از سال ۸۱ بنای آن احداث و در سال ۸۷ در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ثبت شد و تولیت نظارت شرعی بر این مجموعه با نماینده ولی فقیه در استان در هر عصر زمانی خواهد بود.

              

وی افزود: ۱۲ سال از آغاز فعالیت این مجموعه می گذرد و در حوزه تعظیم شعائر اسلامی، ولادت ها، شهادت ها، بزرگداشت اعیاد اسلامی و نیز مناسبت های انقلابی همچون دهه فجر، دفاع مقدس، سالروز فتح خرمشهر و امثال آن برنامه‌های مختلفی تدوین و برگزار شده است..

اشک تلخ ادامه داد: جشن بزرگ عید غدیر تحت عنوان تجدید میثاق با ولایت در زورخانه امیرالمومنین این مجموعه انجام می‌شود که امسال به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا این آیین برگزار نشد.

وی همچنین با اشاره به آماده سازی این مجموعه برای برگزاری آیین های ماه محرم و صفر بیان داشت: هر ساله برنامه های مختلفی را برای اقامه عزای سید و سالار شهیدان تدارک می دیدیم که امسال با توجه به محدودیت ها براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا این برنامه ها تدارک دیده شده است.

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: در طول این سالها خداوند متعال به ما توفبق داده است که ده ها خانواده مستمند را شناسایی و به صورت ماهیانه مبالغی را به آنها کمک می کنیم و همین اقداماتی را که امروز به صورت برگزاری رزمایش‌ها فراگیر شده در طول این ۱۲ سال توسط این مجموعه انجام شده است.

*کمک ۸۰۰ میلیون تومانی به توسعه مساجد 


وی با بیان اینکه این مجموعه هزینه تحصیلی برخی دانش آموزان کم بضاعت را تا دانشگاه پرداخت می کند، ادامه داد: در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه کمک هایی را به نیازمندان اهدا کردیم و در این راستا خانواده های محرم شناسایی شدند.

اشک تلخ خاطر نشان کرد: ۶ مسجد در سطح شهر کرمانشاه که از نظر موقوفات مالی ضعیف هستند را تحت پوشش پرداخت ماهیانه داریم که این موارد صرف هزینه های امورات عالم، خادم و نیازمندی های مسجد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول سال حدود ۱۵۰ میلیون تومان به مساجد کمک می‌کنیم، بیان داشت: طی این ۱۲ سال حدود ۸۰۰ میلیون تومان به توسعه مساجد کمک شده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به سایر فعالیت های فرهنگی انجام شده در این مجموعه گفت: زورخانه ای نیز به منظور نهادینه کردن و ترویج فرهنگ پهلوانی در این مجموعه به صورت رایگان فعال است که جوانان علاقمند به ورزش در این مکان حضور می‌یابند و در کنار افزایش توانایی جسمی جوانان کارهای فرهنگی و معنوی نیز مورد توجه است که از جمله آن می توان به اقامه نماز اول وقت، بیان خاطرات شفاهی انقلاب و دفاع مقدس، بیان احکام و ... اشاره کرد.

     


وی تصریح کرد: کارهای فرهنگی همچون برگزاری بزرگداشت شهدا در برخی مساجد استان مانند مسجد پیامبر اعظم که پایگاه شهدای مدافع حرم است و نیز مسجد معتمد که از بناهای تاریخی شهر است، نیز اجرا می شود.

وی همچنین با اشاره به ارائه محصولات فرهنگی در این مجموعه بیان داشت: برپایی ایستگاه های صلواتی به مناسبت های مختلف، کمک مالی به خانواده های نیازمند، تهیه منزل برای خانواده هایی که زیست خواب مناسبی ندارند، بخش دیگری از فعالیت های این مجموعه فرهنگی است.

 

کد خبر 962615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha