فعالیت ۳ هزار هیئت مذهبی لرستان در ماه محرم و صفر

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه مراسم عزاداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، گفت: سه هزار هیئت مذهبی استان لرستان در طول ماه های محرم و صفر فعالیت خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام« مهدی قدرتی» امروز(۳۰ مرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مراسم عزداری حسینی با رعایت پروتکل بهداشتی  انجام خواهد شد.

 

مدیرکل تبلغیات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت سه هزار هیئت مذهبی در استان لرستان، اظهار داشت: فعالیت هیئت های مذهبی در ماه های محرم وصفر مانند سابق انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به رهنمود های رهبری در خصوص عمل به دستورات ستاد مقابله با بحران کرونا، خاطرنشان کرد: معیار ما عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و گوش دادن به ندای رهبری در زمینه برگزاری مراسم عزاداری محرم است.

 

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری حسینی با تاکید برحفظ فاصله گذاری اجتماعی در هیئت ها  در محوطه های باز برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: جهت استقاده از فضای باز علاوه بر تکیه های سطح شهر زمینه لازم با آموزش و پرورش، شهرداری ها و اداره ورزش و جوانان هماهنگی لازم انجام شده است.

 

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: دسته روی هیات ها امسال انجام نخواهد شد و هیئت ها در جایگاه خود مراسم عزاداری را برگزار خواهند کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت هیئت های مذهبی در ضدعفونی اماکن عمومی در بحران کرونا و فعالیت های جهادی، افزود: امروز هم نیروهای جهادی و هیئت های مذهبی در رعایت پروتکل های بهداشتی موفق خواهند بود.

 

حجت الاسلام قدرتی  با اشاره به ممنوعیت ها در عزاداری حسینی، افزود: امسال برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری با عنوان چهل منبری، آیین گل مالی و ایجاد حوضچه های گل در سطح تکایا و خیایان ها برای حفظ سلامت مردم برگزار نمی شود.

 

تهیه و توزیع ماسک در هیئت های مذهبی

 

وی از توزیع ماسک در هیئت های عزاداری خبرداد و افزود: در این راستا از ظرفیت هیئت های مذهبی برای تهیه و توزیع ماسک بهره گرفته می شود.

 

 حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: همچنین ازظرفیت دانشگاه علوم پزشکی در زمبنه نظارت و عمل به پروتکل های بهداشتی بین هیات ها بهره گرفته می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: در این راستا طبق پیش بینی به عمل آمده امسال حداقلع ۶۰ هزار ماسک با قیمت کارگاهی و ۲۱هزار لیتر مواد ضدعفونی بین هیئت های مذهبی توزیع می شود.


حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: هیئت نظارت برای نظارت بررعایت پروتکل های بهداشتی و بررسی آمار مبتلایان به کرونا بین هیات ها ی مذهبی تشکیل شده است.

 

 

کد خبر 962635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha