ضرورت نظارت جدی بر قیمت کالاها /شفاف سازی در اولویت برنامه ها باشد

آیت الله رمضانی با بیان اینکه نظارت جدی بر قیمت کالاها باتوجه به شرایط کنونی انجام شود گفت: شفاف سازی در اولویت مدیریت و برنامه ریزی ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رضا رمضانی» امروز(پنج‌شنبه، ۳۰ مرداد) در جلسه شورای اداری گیلان در سالن الغدیر استانداری اظهار کرد: خدمت به مردم از وظایفی است که همه قوا بدان توجه دارند.
 


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اخلاص نشان‌دهنده کارآمدی دولت شهید رجایی بود گفت: نیروها و افراد فعال در نظام نیز نقش موثری در کارآمدی کشور دارند.

 

وی به چند اصل در حوزه مدیریت اشاره و تصریح کرد: اصل علمی، فقهی و توجه به بایدها و نبایدها، اصل اخلاقی، اصل ولایی و استانداردهای علمی که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به سه اصل مهم در نظام از جمله فهم دقیق از اسلام، رهبری و مردم اشاره کرد و گفت: تمام خدمات‌رسانی‌ها باید با توجه به اصول ذکرشده و در این مسیر، تثبیت و توسعه یابد البته نیازمند برنامه‌ریزی دقیق با اولویت‌بندی توجه به زیرساخت‌ها و شفاف‌سازی نیز هستیم و افزایش شفافیت‌ها قطعاً اثرات مطلوب برای استان به‌همراه دارد.

 

آیت الله رمضانی اذعان کرد: مجمع جهانی اهل بیت ۳۰سال است که تاسیس شده و این مجمع با ۱۴۴ کشور جهان در ارتباط است.

 


وی ادامه داد: تاسیس شبکه خبررسانی به ۲۵ زبان دنیا، دانشگاه بین‌المللی و دانش‌نامه مجازی اهل بیت(ع) و شبکه ماهواره‌ای به زبان عربی که در آینده نزدیک دیگر زبان ها نیز فعال می‌شود از اهم فعالیت های این مجمع است.

 


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت تصریح کرد: دانش نامه اهل بیت(ع) از دیگر فعالیت های این مجمع است که در آینده نزدیک توسعه می‌یابد.

 

آیت الله رمضانی به ویروس ناخوانده‌ای که تمام عالم را فرا گرفته و بسیاری از فعالیت‌ها را مختل کرده است، اشاره کرد و  افزود: از این بحران ها بایستی در راستای ایجاد فرصت طلایی بهره گرفت.

 


وی ضمن تحسین نیروهای امنیتی و کادر درمان در مقابله با این ویروس نامنحوس خاطرنشان کرد: با اتحاد و هم‌دلی بسیاری از مشکلات این بحران در جامعه مرتفع شد و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

 


آیت الله رمضانی به مشکلات کشاورزان و چایکاران پرداخت و تصریح کرد: مشکلات این قشر توانمند و آسیب‌پذیر شناسایی و رفع شود.

 


وی با تاکید بر اینکه با شرایط فعلی، اقتصاد کشاورزان وضعیت مطلوبی ندارند اضافه کرد: جهت جبران خسارت های که متحمل شده اند تدابیری اندیشیده شود.

 


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت اذعان کرد: آرامش امروز گیلان را مدیون نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هستیم که جا دارد از این قشر زحمتکش نیز یادی شود و کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 


آیت الله رمضانی به افزایش اسفناک قیمت ها اشاره و تصریح کرد: نظارت جدی بر قیمت کالاها انجام شود زیرا با افزایش قیمت ها فشار مضاعفی بر جامعه وارد شده و برخی نیز از این وضعیت سواستفاده کرده اند.

 


وی با تاکید بر اینکه گیلان دارای ظرفیت های بالای تولیدی در حوزه های مختلف است گفت: استان گیلان دارای ظرفیت های ممتازی در چرخه تولید و سرمایه هایی چون نیروی انسانی و منابع تولیدی است که با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان رونق اقتصادی گیلان را بیش از پیش مهیا کرد.

 

 دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت اظهار کرد: نیروهای متخصص بسیاری در استان داریم که با بهره گیری از این ظرفیت می توان شاهد رشد در حوزه های مختلف بود.

 


آیت الله رمضانی به بعد فرهنگی و آموزش عمومی در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: در  مهندسی فرهنگی به دقت  و مهارت های خاص نیاز داریم و مجموعه متولیان فرهنگی بایستی بدان بپردازند.

 


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسئولیت ها یک امانت است و بایستی در حفظ و حراست آن کوشید تصریح کرد: هر دستگاه اجرایی بایستی یک بانک اطلاعاتی داشته باشد و به صورت جدی بدان پرداخته شود.‌

 


وی با تاکید براینکه هر چه با مردم شفاف برخورد کنیم به نفع استان است گفت: با انسجام و همدلی شاهد رشد استان خواهیم بود.

 


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ماه محرم و بحران کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: مساجد و تکایا بسته نشود بلکه با رعایت فاصله گذاری و اصول بهداشتی مراسم‌ های عزاداری اباعبدالله حسین(ع) برگزار شود.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت به حفظ و حراست از دین اسلام اشاره و اذعان کرد:  جامعه اسلامی باید نسبت به ارزش‌های اسلامی اهتمام داشته و باید مدافع اسلام باشند و اگر کوچکترین خدشه ای به قرآن، پیامبر و دین  وارد شود، موظف هستیم که خود را فدا کنیم تا خدشه‌ای به دین و ارزش های اسلامی وارد نشود.

 

آیت الله رمضانی خاطرنشان ساخت: دفاع از ارزش‌ها نیز قطعاً شاخص‌های چون عقلانیت، عدالت محوری، مقاومت و حفظ حقوق شهروندی را به‌همراه دارد.

کد خبر 962694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha