توزیع ۸۰ بسته ارزاق میان نیازمندان در دهه اول محرم/ برگزاری سوگواری حسینی در فضای باز مسجد

حجت الاسلام پرهیزگار با اعلام برگزاری مجالس عزای حسینی در مسجد حضرت بقیه‌الله(عج)، گفت: این مجالس با رعایت پروتکل‌ها و بدون هر گونه پذیرایی انجام و نذورات مسجدی‌ها در قالب ۸۰ بسته معیشتی به محرومان اختصاص می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پرهیزگار» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، در فضای باز مسجد حضرت بقیه الله (عج) برگزار می شود، اظهار کرد: به دلیل اینکه بتوانیم مجلس عزاداری را به صورت کامل تر و در مدت یک ساعت و سی دقیقه برگزار کنیم این کار را انجام داده ایم.

 

امام جماعت مسجد حضرت بقیه الله (عج) (واقع در تهران، خیابان شوش، نبش چهارراه لب خط) افزود: فعلا برای دهه های اول و دوم ماه محرم برنامه ریزی و از سخنران و مداح دعوت کرده ایم و امیدواریم با تلاش هیئت امنا و بسبجیان این مسجد در مقابله با کرونا و حفظ سلامتی مردم، بتوانیم سوگواری حسینی را در دهه سوم محرم و تمام شب های ماه صفر نیز برگزار کنیم.

 

وی اضافه کرد: هیچ گونه پذیرایی در جریان و پس از مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) و شهدای قیام کربلا در مسجد حضرت بقیه الله (عج) انجام نمی شود و طبق پیش بینی ها می توانیم از محل نذورات مردمی، ۸۰ بسته ارزاق را با کمک نمازگزاران این مسجد و تعدادی از خیران میان نیازمندان توزیع کنیم.

 

پرهیزگار در ادامه به موضوع بازسازی مسجد حضرت بقیه الله (عج) اشاره و خاطرنشان کرد: با کمک شهرداری، نمازگزاران این مسجد و خیران تاکنون بیش از ۹۰ درصد مراحل بازسازی این خانه خدا انجام شده است که پس از ماه صفر، این کار طی دو ماه و قبل از شروع فصل زمستان امسال به اتمام می رسد.

کد خبر 963083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha