کنترل جرائم با رصد اطلاعاتی مجرمان سابقه دار

صالحی اجرای طرح کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار را گامی بلند در راستای ارتقای شاخص امنیت و توجه به حقوق شهروندی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « علی صالحی » در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار استان هرمزگان با تأکید بر لزوم به روز رسانی بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه ای و سابقه دار خاطرنشان کرد: کسب اطلاع از آخرین وضعیت این افراد در محیط زندان و سطح جامعه به موازات اشراف اطلاعاتی و رصد اقدامات آنها ، منجر به سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء احتمالی خواهد شد.

 

وی افزود: با اتکاء به برنامه ریزی دقیق و توسعه زیر ساخت های لازم به منظور تقویت سامانه های کنترل و پایش می توان علاوه بر پیشگیری و مراقبت، از تکرار اعمال مجرمانه نیز جلوگیری نمود.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به لزوم افزایش هزینه‌ ارتکاب مجدد جرم برای مجرمان سابقه دار یادآور شد: دستیابی به این هدف تنها در سایه هم افزایی و هماهنگی میان سازمان ها و نهادهایی متولی و نظارت و کنترل ویژه از سوی ضابطین محقق می شود.

 

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه افزود: با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از ابزارهای قانونی موجود ، رفتارهای مجرمانهٔ بزهکاران سابقه‌دار، حرفه‌ای و خطرناک به صورت مستمر، رصد می شود و نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به عنوان متولیان تأمین امنیت با حمایت قاطع دستگاه قضایی در راستای جمع آوری این افراد و کاهش موارد ارتکاب جرایم اقدام می کنند.

 

رئیس ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار استان هرمزگان همچنین بر لزوم اهتمام ویژه رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی به منظور جلب و دستگیری این مجرمین تأکید کرد و در این رابطه، استفاده از ابزارهای قانونی موجود با هدف کنترل و پایش مستمر و هدفمند را خواستار شد.

 

وی در پایان اجرای طرح کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار را گامی بلند در راستای ارتقای شاخص امنیت در مناطق مختلف استان و توجه ویژه به موضوع حقوق شهروندی عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 963313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha