سوگواره عکس «شکوه ارادت» در خراسان جنوبی برگزار می شود

معاون فرهنگ و اراشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه سوگواره عکس«شکوه ارادت» در استان برگزار می شود، گفت: این سوگواره در خصوص ماه محرم و کمک های مومنانه و منویات مقام معظم رهبری برگزار می شود و ۷ مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«سید علی زمزم» پیش از ظهر امروز(1 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه به صورت ویدئو کنفرانس اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا هنرمندان و موسسات فرهنگی در استان آسیب دیدند و لیست آن ها را برای حمایت کردن تهیه کرده ایم.  
 


معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا سینماهای استان تعطیل شدند، افزود: 10 میلیون تومان کمک بلاعوض به این سینماها پرداخت کردیم و لیست گروه های نمایشی را ارسال کردیم تا مورد حمایت قرار گیرند.  
 


وی با اشاره به اینکه یکصد و 20 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند، افزود: لیست این افراد را در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است تا مورد حمایت قرار گیرند و اکنون 230 هنرمند در استان تحت حمایت بیمه هنرمندان قرار گرفتند تا زمان بازنشستگی از خدمات درمانی و پزشکی می توانند استفاده کنند و سه ماه بیمه سهم هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر را پرداخت کردیم.  
 


زمزم در خصوص برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ماه محرم اظهار کرد: در این راستا سوگواره عکس استان تحت عنوان «شکوه ارادت» با موضوع محرم و منویات مقام معظم رهبری و در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و کمک های مومنانه و تاثیر فرهنگ عاشورایی برگزار می شود؛ 7 مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره است و اختتامیه آن در 17 مهرماه برگزار می شود و علاقمندان آثار خود را در بخش موبایلی و حرفه ای می توانند ارسال کنند.  
 


معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی در ادامه گفت: برپایی نمایشگاه عکس مجازی در خصوص محرم و عاشورا در فضای مجازی از دیگر برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ماه محرم است.  
 


زمزم با بیان اینکه موسسات فرهنگی در قالب حسینیه مجازی برنامه هایی را اجرا می کنند، افزود: در این راستا موسسه فرهنگی هنری عرفان برنامه های مختلفی از جمله مداحی، شعرخوانی و سخنرانی را تا پایان دهه اول محرم از فضای مجازی به صورت زنده از امشب پخش می کند.  
 


وی در پایان با اشاره به اینکه کانون هنرمندان برنامه هایی در فضای مجازی برای گرامیداشت ماه محرم پیش بینی کرده است، ادامه داد: در حوزه فرهنگی سوگواره استانی شعر «مشق دلدادگی» را اجرا خواهیم کرد و امسال 22 اثر منتخب را انتخاب خواهیم کر و 26 اثر در قالب کتاب چاپ می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: 10 شب شعر مجازی در شهرستان ها برگزار می شود و اشعار شعرای استان را برای پخش در فضای مجازی ضبط می کنیم.

کد خبر 963354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha