برگزاری مسابقه فیلم و عکس «هر خانه، یک میعادگاه شیرخوارگان حسینی» در زنجان

خدایی از مسابقه فیلم و عکس «هر خانه، یک میعادگاه شیرخوارگان حسینی» در زنجان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند یک فیلم ۶۰ ثانیه‌ای از مراسم شیرخوارگان در منزل خود تهیه و در مسابقه شرکت کنند.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: همه ساله در نخستین جمعه از ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می شد ولی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه به شکل زنده از شبکه های سیما و استانی پخش می شود.

 

داودخدایی با بیان اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی جمعه ۳۱ مردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۱پخش می شود، ادامه داد: یکی از برنامه های پیش بینی شده در این مراسم نذرنامه خوانی است.

 

وی با بیان اینکه امسال هجدهمین سال برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی است، ادامه داد: در این مراسم ماردان در خانه‌ها دست توسل به ضریح گهواره مسیح حسین می‌زنند و دست به دعا می‌شوند.

 

به گفته خدایی، مسابقه فیلم و عکس «هر خانه، یک میعادگاه شیرخوارگان حسینی» در حاشیه این مراسم اجرا می شود و علاقه‌مندان می‌توانند یک فیلم ۶۰ ثانیه‌ای از مراسم شیرخوارگان در منزل خود با گوشی تلفن همراه به شکل افقی تهیه و همچنین ۶ عکس با مشخصات نوزاد خود را به ارسال کنند.

 

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در زنجان به موضوعات این مسابقه اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی نوزاد با لباس متحدالشکل، قرائت نذرنامه و نصب پرچم بر سردرب منازل از موضوعات این مسابقه است و علاقه‌مندان باید فیلم و عکس‌های خود را از اول تا هفتم محرم ارسال کنند.

کد خبر 963505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha