راه اندازی سامانه امین/ کرونا رویکرد جدیدی به برنامه های هفته احیای امر به معروف داد

مفتاح با اشاره به رونمایی از سامانه امین برای آموزش و ارتباط میان آمرین به معروف و گروه های مطالبه گر گفت: شرایط کرونا رویکرد جدیدی به برنامه های هفته احیای امر به معروف داد.

«محمد صالح مفتاح» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: شرایط شیوع کرونا و پروتکل های ایجاد شده برای مقابله با کرونا باعث شده است تا برنامه های هفته احیای امر به معروف به شکل متفاوتی برگزار شود.

 

معاون فرهنگ سازی و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: امسال به دلیل شرایط خاص و پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا امکان برگزاری همایش سراسری وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: در استان ها و با توجه به شرایط هر استان برنامه هایی به صورت غیر متمرکز از سوی ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در حال برگزاری است.

 

مفتاح خاطرنشان کرد: تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر، دیدار با علما، حضور معاونان ستاد امر به معروف در استان ها و حضور در نشست های تخصصی، تولید کلیپ های مختلف در حوزه رسانه، طراحی پوستر و انتشار در فضای مجازی و رسانه ها از برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

معاون فرهنگ سازی و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: تولید محتوای رسانه ای برای انتشار در رسانه ها، تبلیغات محیطی در سطح شهر، حضور در منزل شهدا و جانبازان شهدای امر به معروف و دیدار با خانواده های آنها از دیگر برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی یادآور شد: آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله علوی گرگانی و آیت الله نوری همدانی نیز در خصوص احیای امر به معروف بیانیه هایی در هفته احیا صادر کردند.

 

مفتاح خاطرنشان کرد: گزارش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تهیه و تدوین شده است و برای ارایه در مجلس شورای اسلامی به کمیسیون فرهنگی مجلس ارایه می شود.

 

وی ادامه داد: رونمایی از سامانه امین برای آموزش و ارتباط میان آمرین به معروف و گروه های مطالبه گری تدوین شده است.

 

مفتاح خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه ها به دلیل شرایط کرونا در همه کشور برگزار نمی شود و در استان هایی که شرایط عادی بوده، همایش های پس از نماز جمعه برگزار شده است. همچنین مسابقات مختلف کتابخوانی برگزار شده و به طور مثال استان فارس سامانه مطالبه گری راه اندازی کرده است.

 

 

کد خبر 963618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha