رشد ۸۳ درصدی فروش کتاب در طرح تابستانه کتاب خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از رشد ۸۳ درصدی فروش کتاب و افزایش چشمگیر استقبال مردم برای خرید کتاب در طرح تابستانه کتاب امسال با خرید ۱۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کتاب خبر داد.

«حسین فرخنده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: طرح تابستانه کتاب امسال که از ۱۸ تا ۳۰ مرداد و به مدت ۱۲ روز همزمان با سراسر کشور در هفت کتابفروشی خراسان شمالی برگزار شده بود، با رشد نزدیک به دو برابری تعداد کتاب‌های فروخته شده به پایان رسید.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: این طرح امسال با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» در ۷۵۹ کتابفروشی سراسر کشور از سوی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آسان‌ شدن خرید کتاب برای علاقه‌مندان و خانواده‌ها برگزار شده بود.

 


فرخنده اظهار کرد: در طرح تابستانه کتاب امسال از هفت کتابفروشی عضو طرح در مجموع 146میلیون و 600 هزار تومان کتاب خریداری شد که نسبت به طرح بهارانه کتاب رشدی 83 درصدی را نشان می‌دهد، به طوری که آمار دو هزار و 305 جلدی فروش کتاب در طرح بهارانه با رشد حدود 127 درصدی در تابستانه کتاب به پنج هزار و 243 جلد رسید.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با شیوع کرونا که در ماه‌های اخیر برای همه بخش‌های حوزه فرهنگ و هنر وضعیت خاصی ایجاد کرده، اجرای طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب علاوه بر حمایت از صنعت نشر و کتابفروشی‌های استان، می تواند منجر به ترویج فرهنگ مطالعه در بین خانواده‌ها شود.


یادآوری می شود؛ در مرکز استان ۶ کتابفروشی و در مانه و سملقان یک کتابفروشی مجری این طرح بود.


در حال حاضر ۲۷ کتابفروشی در خراسان شمالی مشغول به فعالیت است.

کد خبر 963630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha