مومن به وظیفه خود عمل  و نتیجه را به خدا وامی‌گذارد

امام جمعه موقت تهران گفت: مومن به وظیفه خود عمل می‌کند و نتیجه آن را به خدا وامی‌گذارد کما اینکه امام حسین(ع) در واقعه عاشورا چنین کردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» شامگاه شنبه اول شهریور به مناسبت دهه اول محرم در مجلس سوگواری که در فضای باز مسجد جامع نظام مافی برگزار شد، گفت: قیام عاشورای امام حسین(ع) در مقابل باطل بر مبنای عقیده‌ الهی است.

امام جمعه موقت تهران درباره فلسفه قیام امام حسین(ع) عنوان کرد: هدف حضرت از قیام عاشورا زنده کردن سنت نبوی و نابودی بدعت‌هایی بود که خلفای ظالم پس از وفات پیامبر(ص) به وجود آورده بودند.

وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم انسان دارای اختیار است، اظهار کرد: در روایات آمده است که هر کس انسان را موجودی مجبور و تحت جبر بداند، او فاسق و کافر است و نمی‌تواند شهادت بدهد.

آیت‌الله خاتمی بابیان اینکه انسان افزون بر اختیار در مقابل مقدرات هم قرار دارد، ابراز کرد: فعالیت‌های انسان به دو گونه است برخی تحت اختیار انسان قرار دارند که انسان از آنها استفاده ببرد و برخی هم تحت اختیار انسان نیستند که آن تقدیر گفته می شود.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه مومنان حقیقی به تقدیر الهی راضی هستند، گفت: مومنان با اختیارات خود به فعالیت می‌پردازند اما نتیجه آن را به تقدیر الهی واگذار می‌کنند.

وی افزود: مومنان با باور الهی که دارند از شکست‌ها ناامید نمی‌شوند و همواره در تلاش برای رسیدن به نتیجه مطلوب هستند که نتایج عالی را به دست آورند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: امام راحل در انقلابی که انجام دادند فرمودند ما مامور به تکلیف هستیم و نتیجه با خداوند است، مومن به وظیفه خود عمل می‌کند و نتیجه آن را به خدا وامی‌گذارد کما اینکه امام حسین(ع) در واقعه عاشورا چنین کردند.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) همواره بر تکلیف و وظیفه یک مسلمان تاکید داشتند، امام راحل که شاگرد بزرگ این مکتب بودند نیز به تکیلف و وظیفه خود عمل و نتیجه را به خداوند واگذار کردند.

کد خبر 963659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha