نمایشگاه  چهل سالگی دفاع مقدس در اردبیل برگزار می‌شود

ندایی گفت: نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس با مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط در محدوده موزه فرهنگی شهداء و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، «بهروز ندایی» در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ضمن عرض تسلیت ایام محرم و تبریک هفته دولت، گفت: نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس با محوریت بازسازی عملیات کربلای ۵ و رعایت پروتکل بهداشتی از دستاوردهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و با وحدت و همدلی سپاه، ارتش و سایر نیروهای نظامی به مدت یک هفته برپا می شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه پایداری نظام جمهوری اسلامی مرهون ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام و خون شهداست، تصریح کرد: انتقال فرهنگ شهادت و ایثارگری به نسل آینده و جوان کشور ضرورت دارد و باید با برنامه ریزی هر چه تمام تر در این راستا حرکت کنیم.

 

این مقام مسئول یادآور شد: این نمایشگاه قبل از آغاز هفته دفاع مقدس از ۱۵ تا ۲۲ شهریور ماه با شعار ما قوی هستیم برپا می شود و با رعایت تمام موازین بهداشتی با اقتدار برنامه های جانبی و اصل برنامه ها برگزار می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه دفترچه گام دوم انقلاب در این نمایشگاه باید در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد، اظهار داشت: این دفترچه علیرغم حجم کمتر دارای محتوای بسیاری است و نسل جوان با مطالعه آن آگاهی بیشتری نسبت به گذشته و اهداف انقلاب و جنگ کسب خواهند کرد.

 

معاون سیاسی استاندار اردبیل اتحاد و همدلی داخلی را از ضروریات توسعه کشور بر شمرد و بیان کرد: علاوه گروه های معاند عده ای در داخل کشور نیز به عملکرد انقلاب دامن می زنند و همواره در پی کم توان جلوه دادن نظام هستند.

 

ندایی افزود: متاسفانه علاوه بر تحریم های ظالمانه شیوع ویروس کرونا نیز باعث سخت شدن معیشت مردم شده و این ویروس در استان اردبیل با تلاش کادر پزشکی و رعایت مردم تا حدودی کنترل شده وامیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

 

در ادامه این جلسه ، «علی واحد» خاطر نشان کرد: از تمام آثار رزمندگان استان در سالن موقت و دایمی حفظ آثار استفاده خواهیم کرد و این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته تفاوت اساسی خواهد داشت.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل ضمن اعلام برنامه های نمایشگاه رزمی فرهنگی چهل سالگی دفاع مقدس، ادامه داد: زمان برگزاری این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۲ شهریور و از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب خواهد بود و خاطرات رزمندگان ۸ سال جنگ تحمیلی از شبکه سبلان پخش می شود.

 

وی تاکید کرد: ۵۰ عنوان کتاب در سال جاری تدوین و چاپ می شود و برگزاری بیش از ۵۰ یادواره شهدا در برنامه وجود دارد.

 

واحد ادامه داد: کتاب خادمان آسمانی کل زندگی نامه شهدای دولتی در بیش از ۵۰۰ صفحه جمع آوری شده و در سال جاری رونمایی و چاپ شود.

کد خبر 964015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha