پیشگیری از اعتیاد راهبرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است

مومنی گفت: پیشگیری از اعتیاد به عنوان راهبرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر می باشد هرچند بررسی ها نشان می دهد ما از موضوع پیشگیری غفلت داشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «اسکندر مومنی» در نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی پیشگیری از اعتیاد که صبح امروز دوشنبه ۳ شهریور برگزار شد با بیان اینکه ایران در مبارزه با مواد مخدر در یک جنگ نابرابر قرار دارد، افزود: مبارزه با مواد مخدر به صورت جهانی ادامه دارد، ولی طبق اطلاعات موثق در افغانستان هواپیماهای ناتو جابجایی مواد مخدر را به عهده دارند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در سال ۲۰۰۰ تمام تولیدات مواد مخدر در افغانستان حدود ۲۰۰ تن بود و در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۹ هزار تن رسید یعنی تولید مواد مخدر در افغانستان نزدیک به ۵۰ برابر شد، و ما در یک جنگ نابرابر هستیم که توسط قدرتهای جهانی و عامدانه از آن پشتیبانی می شود.

وی افزود: چمهوری اسلامی ایران با انواع مواد مخدر و چه توزیع در داخل و چه ترانزیت مقابله می کند و سازمان ملل در تیر ماه با تقدیر از ایران اعلام کرد علی رغم وجود کرونا در ایران، این کشور بیشترین میزان کشفیات را در دنیا داشته است.

مومنی بیان کرد: ما باید با آسیب شناسی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تصمیمات درستی بگیریم و با توجه به آسیب شناسی صورت گرفته نشان می دهد که ما در حوزه پیشگیری غفلت کرده ایم.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از اعتیاد طرح یاریگران زندگی در مرداد ماه سال گذشته با حضور رییس جمهور در ستاد مبارزه با مواد مخدر شروع شده و تلاش می کنیم تا حتی یک نفر هم معتاد نشود.

 

 

 

کد خبر 964068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha