۳۸۰ هزار راس دام در خراسان جنوبی بیمه شدند

معاون توسعه و عمران اداره کل عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۳۸۰ هزار راس دام بیمه شده اند، گفت: تعهد امسال اداره کل بیمه کردن ۶۰۰ هزار دام در سال است، همچنین خدمات عشایری تنها به افرادی که دام خود را بیمه کرده اند، ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی توسلی» ظهر امروز (3 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آبرسانی برای عشایر با تانکرهای سیار انجام می شود که با مشکلاتی مواجه می شود، لذا از دو سال قبل اجرای طرح‌های آبرسانی پایدار در دستور کار قرار گرفته است.

 

معاون توسعه و عمران اداره کل عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای آبرسانی به مناطق عشایری در اختیار استان قرار گرفته است، گفت: در این زمنیه دو پروژه در خواجه منجیکو نهبندان و منطقه بمرود زیرکوه در حال اجرا است.

 

توسلی تصریح کرد: همزمان با هفته دولت فاز نخست پروژه آبرسانی خواجه منجیکوه نهبندان با اعتبار 75 هزار میلیون ریال به طول 2 کیلومتر، احداث دیوار ساحلی کال سرخ سربیشه با 15 خانوار به طول 150 متر، بهسازی چشمه کال سرخ با 320 میلیون ریال و 15 خانوار برخوردار، احداث پنج باب منبع ذخیره آب از محل تفاهم کمیته امداد برای توسعه شهر درح با 600 میلیون ریال اعتبار قابل افتتاح است.

 

وی هدف از اجرای این پروژه ها را تامین آب آشامیدنی سالم برای عشایر و دام عنوان کرد و گفت: در این مدت بازگشایی راه عشایری پلنگ آباد بشرویه به طول پنج کیلومتر با اعتبار 100 میلیون ریال برای بهره مندی 22 خانوار، شن ریزی راه عشایری چاه حاجی بشرویه با اعتبار هزار و 50 میلیون ریال برای بهره مندی 60 خانوار به بهره برداری می رسد.

 

معاون توسعه و عمران اداره کل عشایر خراسان جنوبی از عملیات بازگشایی شن ریزی و مرمت راه دسترسی جاده جنگل نخاب خوسف با اعتبار 800 میلیون ریال به طول 35 کیلومتر خبر داد و گفت: 200 خانوار از این طرح بهره مند می شوند.

 

توسلی تصریح کرد: برای تامین، کنترل و مدیریت آب در مناطق عشایری سامانه ای در حال راه اندازی است که با پیامک عشایر درخواست این قشر بررسی و در نوبت تحویل آب قرار می گیرد، عشایر استان می توانند مشکلات تامین آب خود را به شماره 3000484333  ارسال کنند.

 

وی گفت: در زمینه گیاهان دارویی دو مقوله جمع آوری گیاه از مراتع و سپس کشت گیاهان دارویی مدنظر است که در زمینه کشت با مرکز تحقیقات کشاورزی تفاهم نامه ای منعقد شده است.

 

معاون توسعه و عمران اداره کل عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال 380 هزار راس دام بیمه شده است، گفت: تعهد امسال اداره کل بیمه کردن 600 هزار دام در سال است، همچنین خدمات تنها به عشایری که دام خود را بیمه کرده اند، ارائه می شود.

کد خبر 964204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha