برگزاری مسابقه کتابخوانی «عزاداری عالمانه»  توسط سازمان فرهنگی شهرداری شیراز

جعفری گفت: کتاب های عاشورایی در بستر شبکه های مجازی، معرفی می شود و برگزاری مسابقه کتابخوانی «عزاداری عالمانه» از کتاب «راز شادی امام حسین (ع) در قتلگاه» از دیگر برنامه های ایام محرم توسط سازمان فرهنگی شهرداری شیراز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (سه شنبه 4 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال سال ویژه خاصی است، گفت: این ویروس در تمام جهان زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با یادآوری این مطلب که از زمان شهادت امام حسین (ع) تاکنون، عزاداری های محرم و صفر توسط مردم برگزار می شد، تاکید کرد: در طول تاریخ ما مردم بودند که یاد و نام حضرت سیدالشهدا (ع)، را زنده نگهداشتند.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت های بهداشتی، ستاد مبارزه با کرونا، دستورالعمل هایی ارائه کرده است، یادآور شد: این موضوع باعث شده که برخی فعالیت ها کمرنگ تر شود.

وی با اشاره به اینکه امسال شهرداری شیراز چندین برابر فعالیت های سال های گذشته که در زمینه سیاه پوشی محرم و فضاسازی محرم شکل می داده، انجام داده است، تاکید کرد: کرونا، زندگی، کار، مدارس و اقتصاد را تحت تاثیر قرار داد و حتی عزاداری ها هم تحت تاثیر قرار داد که این لازم است توسط رسانه ها مورد توجه قرار گیرد.

جعفری با اشاره به اینکه یکی از فرماندهان نظامی بسیج و سپاه روز گذشته از شهرداری برای سیاه پوش کردن شهر شیراز، تجلیل کرد و تا الان هم اینگونه بوده است، افزود: ما به عنوان بخشی از مردم، به وظیفه شرعی و مذهبی خودمان برای عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) ورود کردیم.

وی با اشاره به اینکه آیا شهرداری با تمام بودجه خودش ورود پیدا کند می تواند سیاه پوشی انجام دهد، افزود: برخی همکاران ما تا حدود چهار بامداد، در حال سیاه پوشی هستند و اگر رسانه های بخواهد بنویسد که شهرداری کاری نکرده، زیر دین این عزیزان خواهد بود.

جعفری اضافه کرد: از یک ماه قبل از ایام محرم، جلسه های هماهنگی در سطوح مختلف برگزار کردیم و اولین جلسه با تمام نهادها، سازمان ها و ارگان های فرهنگی سطح شهر، برگزار شد که نمایندگان آن ارگان ها حضور یافتند و یک هم افزایی در امور فرهنگی شهر، اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد تابلوها و بیلبوردها در اختیار سازمان فرهنگی است، افزود: در ایام محرم و صفر از تمام بیلبوردها استفاده شد.

جعفری با تاکید بر اینکه طرح «هر خانه یک حسینیه» در شهر اجرا شد که هدف آن مشارکت دادن شهروندان است، اظهار کرد: مردم می توانند از طریق عکس یا نقاشی در این طرح شرکت کنند که به 72 نفر جوایزی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه کارگاه «بیرق های سوگ» توسط شهرداری راه اندازی شده است و تا 66 شهریور سه هزار بیرق تولید و توزیع می شود که بخشی به هیئت های مذهبی ارائه شده است، تاکید کرد: کتاب های عاشورایی در بستر شبکه های مجازی، معرفی می شود و برگزاری مسابقه کتابخوانی «عزاداری عالمانه» از کتاب «راز شادی امام حسین (ع) در قتلگاه» از دیگر برنامه های این ایام است که جوایز خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح «سوگواره سوگ قدسیان»، بیش از 680 اثر به دبیرخانه رسید که بعد از داوری 72 اثر انتخاب شد، افزود: یکصد بنر ویژه اتوبوس های شهری تهیه و توزیع شد.

 

کد خبر 964487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha