کانون های مساجد تنها نهاد فرهنگی در مناطق روستایی هستند

سقاء گفت: کانون های مساجد تنها نهاد فرهنگی در مناطق روستایی هستند و این مسئله باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در مناطق روستایی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (4 شهریورماه) در جلسه شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در سالن جلسه شهید رجایی استانداری اردبیل گفت: فعالیت مدیران مسئول و فعالان کانون های مساجد به صورت خیرخواهانه و بدون هیچگونه چشمداشتی صورت می گیرد و باید از فعالیت های فرهنگی آنها حمایت جدی صورت گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: کانون های مساجد تنها نهاد فرهنگی در مناطق روستایی هستند و این مسئله باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در مناطق روستایی بهره مند شوند.

 

وی ادامه داد: فعالان کانون های مساجد از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون هم در راستای برنامه های فرهنگی در بستر فضای مجازی همت گمارده اند و هم به کمک های مومنانه و خیرخواهانه برای حمایت از خانواده های نیازمند و مستمند کمک های شایانی کرده اند.

 

سقاء اذعان داشت: مهمترین بستر فعالیت های کانون های مساجد بحث آموزشی و تربیتی است که پس از شیوع بیماری کرونا از طریق فضای مجازی این آموزش ها پیگیر می شود اما به دلایلی محدودیت هایی نیز ایجاد شده است که امیدواریم به زودی با نابودی این بیماری شاهد بازگشت به فعالیت های فرهنگی در ابعاد قبلی باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: مساجد در محلات ظرفیت بسیار مهمی برای کاهش آسیب های اجتماعی دارد و کانون های مساجد به عنوان مرجع فرهنگی می تواند نقش تاثیرگذاری در این مهم داشته باشد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: خبرگزاری شبستان مرجع اطلاع رسانی فعالیت های کانون های مساجد است که در بحث ترویج برنامه های دینی و اعتقادی نیز تلاش های زیادی توسط همکاران خبری در سطح استان انجام می گیرد.

 

سقاء عنوان کرد: تولید محتوا و استفاده از ظرفیت های تبلیغی خبرگزاری شبستان برای برنامه های فرهنگی و هنری کانون های مساجد از جمله این ظرفیت ها است.

کد خبر 964618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha