90 روستای آذربایجان شرقی فاقد مسجد است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به وجود بیش از 90 روستای فاقد مسجد در این استان گفت: در حال حاضر در شهر تبریز از میان 400 مسجد تنها در 15 مسجد نماز جماعت صبح اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به وجود هفت هزار مسجد در این استان به خبرنگار شبستان گفت: این استان سه میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد. طبق آمارهای جدید شهرک‌های جدید و روستاهای این استان نیاز به مسجد دارند.

 

وی با اشاره به وجود بیش از 90 روستای فاقد مسجد در استان آذربایجان شرقی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه امسال بنا دارد این روستاهای فاقد مسجد را که 100 نفر جمعیت دارند را صاحب مسجد کند.

 

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در حال حاضر در شهر تبریز از میان 400 مسجد تنها در 15 مسجد نماز جماعت صبح اقامه می‌شود. دیگر شهرهای استان تنها در یک مسجد نماز جماعت صبح اقامه می‌شود که در صورت تامین امام جماعت این مشکل در آینده نزدیک رفع می شود.

 

وی از مرمت و بازسازی 80 مسجد ثبت شده در میراث فرهنگی و گردشگری استان خبر داد و تصریح کرد: امسال 900 میلیون تومان برای توسعه و مرمت مساجد هزینه شده و علاوه بر آن میراث فرهنگی استان نیز برای مرمت مساجد اعتبار صرف کرده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 96480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha