تعظیم و ترویج شعائر الهی در جامعه موجب کاهش فساد می شود

آیت الله عابدینی گفت: تعظیم و ترویج شعائر الهی در جامعه موجب کاهش فساد و تقویت نشاط معنوی جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم رونمایی از کتاب زندگینامه شهید قدرت الله چگینی و تقدیر از معماران قدیمی مسجد ساز و پیرغلامان حسینی که شب گذشته (سه شنبه 4 شهریور) در سالن اجتماعات شهرداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: تقدیر از پیرغلامان حسینی و معماران قدیمی مسجد ساز جای تشکر دارد و پیرغلامان حسینی سربازان فرهنگی هستند که در مسیر ترویج نهضت حسینی و تعظیم شعائر الهی گام برداشته اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: تعظیم و ترویج شعائر الهی در جامعه موجب کاهش فساد و تقویت نشاط معنوی جامعه می شود که از جمله این شعائر الهی آزادگی، عزت نفس و جوانمردی است.

 

وی یکی از محورهای قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: موضوع امامت و ولایت از بزرگترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است زیرا خداوند متعال موضوع ولایت حضرت علی (ع) را نبا عظیم دانسته و از نماز هم واجب تر معرفی کرده است.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: همه باید در مسیر ترویج شعائر الهی و اهداف نهضت حسینی گام برداریم و شهید قدرت الله چگینی از جمله کسانی بود که در این مسیر بسیار کوشید و مجالس حسینی این شهید در دوران حیات، یکی از پرمحتواترین مجالس حسینی بود.

 

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: در هفته فرهنگی قزوین قرار داریم و برنامه های این هفته با محوریت ماه محرم در حال برگزاری است.

 

«حکمت اله داوودی» با اشاره به تجلیل از چهره های مختلف در هفته فرهنگی قزوین اعلام کرد: در نخستین سال برگزاری هفته فرهنگی قزوین از آیت الله محمدی تاکندی و در دومین سال از حجت الاسلام ابراهیمی تجلیل شد و در سومین هفته فرهنگی قزوین هم میزبان پیرغلامان حسینی و معماران قدیمی مسجد ساز هستیم، کسانی که عمر و زندگی خود را در مسیر زنده نگه داشتن نهضت حسینی گذاشته اند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ عظیم عاشورا نه تنها با گذشت زمان کهنه نمی شود بلکه هرسال این حماسه عظیم باشکوه تر و غنی تر برگزار می شود و در واقع کربلا دانشگاهی است که از طفل شیرخوار تا پیرمرد، به بشریت درس آزادگی می آموزد.

 

گفتنی است در این مراسم از مستندهای «تعزیه قزوین»، «شبیه نامه»، «خیابان سپه» و «قزوین نما» رونمایی شد.

 

کد خبر 964875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha