اندیشه‌های علوی و نبوی مسیر زندگی انسان را طیبه می‌کند

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به فرموده امام صادق(ع) گفت: با اندیشه‌های علوی و نبوی مسیر زندگی انسان، طیبه می‌شود و اگر مسیر زندگی شما به سمت امام حسین(ع) باشد در دنیا و آخرت نجات پیدا می‌کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «غلامحسن تسخیری»امروز(5شهریور) در مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی که در حیاط اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به خواص زیارت عاشورا، بیان کرد: با قرائت این زیارت از خدا درخواست حیات طیبه می‌کنیم که در قرآن به‌عنوان حیات مخصوص از آن یاد نشده است و هر مومنی می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران یادآور شد: از روز تاسورا تا روز عاشورا ۳۳ نفر از صحابه یزید از لشکریان عبید الله بن زیاد ملعون بودند، حسینی شدند و حیات طیبه پیدا کرده و ابدی شدند، امام زمان (عج) به این افراد سلام می‌کند.

 

حجت الاسلام تسخیری افزود: الگوی حیات طیبه حیات پیغمبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، در تاریخ زهیر عثمانی که تاجر و مرفه و فراری از حسین (ع) بود را داشتیم که در کربلا علوی شد.

 

وی با اشاره به فرموده امام صادق(ع) تاکید کرد: با اندیشه‌های علوی و نبوی مسیر زندگی انسان، طیبه می‌شود و اگر مسیر زندگی شما به سمت امام حسین(ع) باشد در دنیا و آخرت نجات پیدا می‌کنید.

 

حجت الاسلام تسخیری خاطرنشان کرد: علامه امینی به حر بن ریاحی اشاره کرد که با یک ساعت فکر در صحرای کربلا حسینی شد و خودش را روی پاهای امام حسین (ع) انداخت و عذرخواهی کرد امام هم او را سربلند خواند و دعوتش را پذیرفت، در نتیجه پسرش و خودش حیات طیبه پیدا کردند.

 

وی با اشاره به اینکه وهب بن وهب به همراه مادرش در سرزمین کربلا، حسینی شدند،  گفت: این‌ها مرگشان ممات حسینی شد، دنیا و آخرتشان تضمین شد.

 

حجت الاسلام تسخیری متذکر شد: حیات که حسینی شود ممات زیبا می‌شود، تیرهای فراوان به بدن یاران امام حسین اصابت کرد تا امام حسین (ع) نمازش تمام شد، سرشان در دامن این حضرت قرار گرفت، ثمره این حیات همین است.

کد خبر 964991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha