۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود

شانه ساز گفت: ایران در خصوص تولید دارو دارای جایگاه خوبی در دنیا می باشد و هم اکنون ۹۷ درصد داروهایی که مورد نیاز کشور است، توسط داروسازان داخلی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محمد رضا شانه ساز» در نشستی که به صورت ویدیو کنفرانسی و به مناسبت روز داروساز برگزار شد، گفت: امسال مشکل ما در خصوص شیوع آنفولانزا نسبت به سال قبل کمتر است چرا که قبلا توصیه های بهداشتی چندان توسط مردم رعایت نمی شد ولی امسال با توجه به اپیدمی کرونا بسیاری پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده که همین باعث می شود تا با بیماران کمتری نسبت به سال قبل در خصوص آنفولانزا روبرو باشیم.

 

رییس سازمان غذا و دارو افزود: در عین حال خریداری دوز بیشتری از واکسن آنفولانزا در دستور کار قرار دارد تا مردم و بخصوص افرادی که باید این واکسن را تزریق کنند، بتوانند این واکسن را تزریق کنند.

 

وی در ادامه افزود: داروسازان کشور در جایگاه ویژه ای از لحاظ ارتقای رتبه علمی کشور قرار دارند و داروسازی توانسته جایگاه ویژه ای در کشور داشته باشد و این صنعت نقش گسترده ای در سیاست های اقتصاد مقاومتی بر عهده دارد به صورتی که 97 درصد داروی مورد نیاز کشور هم اکنون در داخل ساخته می شود.

 

شانه ساز گفت: هم اکنون هر دارویی که برای درمان کرونا در دنیا مطرح و تولید می شود به سرعت توسط تولیدکنندگان داخلی ساخته و عرضه می شود و ما امیدواریم به زودی این ویروس منحوس از جامعه رخت بربندد.

 

وی افزود: عموما قیمت داروهای وارداتی گران تر از تولید داخل می باشد و ما با داخلی سازی داروهای مربوط به کرونا که بعضی از آنها تا چندین میلیون تومان هزینه تهیه می شد، آن را با مبلغ بسیار کمتری در داخل تولید و عرضه می کنیم.

کد خبر 965085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha