۷۳ درصد مردم استان سهام خود را غیرمستقیم مدیریت می‌کنند/راه‌اندازی صرافی به صرفه نیست

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: از مجموع ۷۳۰ هزار نفری که در خراسان شمالی دارای سهام عدالت هستند، ۵۳۲ هزار نفر یعنی بیش از ۷۳ درصد، مدیریت سهام‌ خود را به صورت غیرمستقیم مدیریت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "مجید درخشانی" عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۷۳ درصد دارندگان سهام عدالت که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، می توانند برای شرکت در انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری خراسان شمالی نامزد شوند.


 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که فعالیت اقتصادی این شرکت با حجم ارزش سرمایه ای ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خواهد بود، اضافه کرد: میزان سرمایه این شرکت نیمی از تولید ناخالص استان است و این شرکت که نماد آن در بورس قابل رویت است، به زودی وارد بازار سرمایه خواهد شد و همین مهم می‌طلبد که اعضای هیات مدیره قوی و آشنا با بازار سرمایه آن‌ را مدیریت کنند.

 

 

وی در ادامه به موج عظیم ورود مردم خراسان شمالی به بازار بورس اشاره کرد و گفت: ثبت نام در سامانه سجام با هدف ورود به انجام خرید و فروش سهام در بازار سرمایه با جهش بالایی در خراسان شمالی پیش می‌رود.

 

 

ثبت نام ۷۱ هزار نفر از خراسان شمالی در سامانه سجام

درخشانی اضافه کرد: طی سال 97 فقط 5 هزار و 954 نفر، در سال 98 27 هزار و 286 نفر و در بهار 99 نیز 70 هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کردند.

 

 

به گفته وی در سال 98 حجم معاملات بورس و فرابورس توسط سهامداران خراسان شمالی از طریق کارگزاری های بورسی فعال در استان مبلغ  113 میلیارد تومان بود در همین حال این عدد در چهار ماهه نخست امسال به  145 میلیارد تومان رسید.

 

 

در همین حال وی عدم فعالیت صرافی در استان را مقرون به صرفه نبودن آن برای بخش خصوصی و یک سرمایه‌گذار دانست و گفت: راه اندازی صرافی نیاز به تأمین اعتبار میلیاردی دارد و سرمایه گذاران تا کنون به علت صرفه اقتصادی نداشتن و حجم مبادلات پایین در این استان رغبتی نشان ندادند و خراسان شمالی هم از داشتن صرافی محروم ماند.

 

 

افرایش ۵۳ درصدی درآمد استان

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بخش زیادی از درآمدهای استان از مالیات‌ها تأمین می‌شود، اظهار کرد: کمترین مالیات از اصناف و‌ مشاغل اخذ می‌شود و سهم اصلی مالیات استان از حقوق کارکنان و شرکت‌ها اخذ می‌شود.

 

 

وی همچنین تصریح کرد: تا پایان مرداد ماه ۱۱۷ درصد از درآمد پیش بینی شده در لایحه بودجه تأمین شده است و بر همین اساس هم حتی از برنامه بودجه پیش‌تر رفته و نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد درآمدهای استان رو به  افزایش داشت.

 

 

املاک مازاد دستگاه‌های دولتی باید با توسل به زور از آنها گرفته شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در بخش دیگر صحبت‌هایش به زیر بار نرفتن مدیران برای واگذاری املاک و اموال دولتی برای فروش و درآمدزایی استان اشاره کرد و‌ گفت: خراسان شمالی موظف شده تا پایان سال از این محل( فروش اموال و املاک مازاد ادارات) مبلغ ۶۴۵ میلیارد تومان تأمین کند.

 

 

وی همچنین میزان بدهی ادارات را ۳۵۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بدهی دستگاه‌های اجرایی استان به پیمانکاران و شرکت‌های طرف قرارداد با آنها بیشتر از 351 میلیارد تومان است.

 

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی همچنین  از حضور مجتمع پتروشیمی خراسان، شرکت سیمان بجنورد و کارخانه قند شیروان در بازار بورس و نمادهای بورسی خبر داد و گفت: شرکت کیا الکترود شرق به عنوان تنها نماینده استان دارای نماد بورسی در فرابورس خواهد بود.

 

 

 

کد خبر 965127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha