برگزاری سوگواره «احلی من‌العسل» در صومعه‌سرا

بالو گفت: همزمان با ششمین روز محرم سوگواره «احلی من‌العسل» در صومعه‌سرا درحال برگزاری است.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت ایام سوگواری شهادت سید سالارشهیدان اظهار کرد: توجه به مناسبت‌های خاص از جمله گرامیداشت ایام الله سوگواری سیدالشهدا از فعالیت‌هایی است که در آموزش و پرورش به جد دنبال می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: یکی از رسالت‌های ما به‌ عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت، انتقال مفاهیم متعالی و ارزشمند مکتب حسینی به آینده‌سازان کشور است.

 

وی بیان کرد: هر ساله همزمان با ششمین روز از ماه محرم سوگواره «احلی من‌السعل» توسط آموزش و پرورش و با حضور نوجوانان در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

 

بالو با بیان اینکه به دلیل ویروس کرونا این همایش امسال به صورت اجتماع برگزار نمی‌شود گفت: عصر امروز(چهارشنبه، 5شهریور) ساعت 17 دانش‌آموزان از جلوی آموزش و پرورش به سمت میادین شهر به صورت کاروان سرود حرکت کرده اند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا تصریح کرد: در واقع این برنامه یک برنامه‌ریزی با افق بلندمدت است تا بتواند نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی را در مسیر حرکت انقلاب قرار داده و آن‌ها را از کامل‌ترین ویژگی‌های مکتب عاشورایی برخوردار کند.

 

وی خاطرنشان کرد: عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب حضرت گفت مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل‌(احلی من‌العسل) است.

 

 

کد خبر 965167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha