۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی بندرانزلی مقاوم سازی شد

بلندپایه گفت: از ابتدای شروع طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان بندرانزلی مقاوم سازی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، « رضا بلندپایه » امروز (چهارشنبه، 5 شهریور ) در آیین افتتاح واحد مسکونی مقاوم سازی شده در انزلی اظهار داشت: این واحد مسکونی با زیربنای ۵۰ مترمربع از تسهیلات بهسازی بنیاد مسکن با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت ۱۳ ساله بهره مند شده است.

 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بندرانزلی خاطرنشان کرد: هزینه خرید زمین، تسهیلات بلاعوض و قرص الحسنه این منزل مسکونی مددجوی بهزیستی را این سازمان تامین کرد.

 

وی در ادامه افزود: از ابتدای شروع طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی (طرح مقاوم سازی) تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح روستاهای شهرستان با نظارت نظام فنی روستایی و کارشناسان بنیاد مسکن با اعتباری بالغ بر۲۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده اند.

 

وی تاکید کرد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون ۵۳ واحد مسکونی با تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی در قالب این طرح با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در سطح شهرستان احداث شده است.

 

بلند پایه اعلام کرد: اداره بنیاد مسکن شهرستان انزلی این آمادگی را دارد هر روستایی دارای زمین مناسب را با اخذ پروانه ساختمانی در کوتاهترین زمان ممکن جهت اخذ تسهیلات ارزان قیمت به بانک عامل معرفی کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه صددر صد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان دارای طرح هادی هستند تاکید کرد: بالای ۹۵ درصد روستاهای شهرستان از اجرای طرح هادی بهره مند شده اند و اجرای طرح هادی در سه روستا نیز به تصویب رسیده است.

 

وی متذکر شد: کلیه روستاهای شهرستان بندرانزلی از طرح صدور سند مالکیت برخوردار شده اند و ۶۰ جلد سند مالکیت به روستائیان تحویل شده و ۱۰ قطعه زمین در روستاهای سنگاچین و چایبیجار به افراد واجد شرایط جهت تامین مسکن واگذار شده است.   

 

بلند پایه افزود: ۱۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه یکصد میلیون ریالی نیز با بازپرداخت ۳۶ ماهه و نرخ سود پنج درصد نیز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

 

به گفته وی در یکسال گذشته ۴۵ فقره تسهیلات حوادثی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان (سقف فردی ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال ) و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض جهت بهسازی مسکن به روستاییان پرداخت شد.

 

بلندپایه اظهار داشت: ۳۶ پروژه روستایی در چایبیجار و کپورچال در دست اجراست که از این تعداد ۱۴ واحد به اتمام رسیده و ۲۲ واحد در حال انجام است.

 

وی همچنین از اتمام ساماندهی گلزار شهدا و اتمام فاز اول حصار کشی پیرامونی گلزار در سه جهت و ادامه کار اجرایی خبر داد و اظهارداشت: بالغ بر ۲۲۰ میلیون ریال نیز با کمک خیرین جمع آوری شده و در اختیار افراد نیازمند قرار داده شده است.

  

 

کد خبر 965279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha