اعمال محدویت های کرونایی در بویراحمد/برنامه ریزی برای مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی

کلانتری گفت: شیوع بیماری کرونا در شهرستان بویراحمد به وضعیت قرمز رسیده و برای مقابله با آن محدودیت های قانونی جدی تری اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۵ شهریور ماه) در نشست ستاد استانی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان های استان برخی در وضعیت هشدار و برخی قرمز شده اند، باید پروتوکل های بهداشتی جدی گرفته شود. 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هرگونه برپایی چادر در میادین، پارک ها، اماکن گردشگری و تفرجگاه های بویراحمد را ممنوع اعلام کرد و گفت: چنانچه مواردی مشاهده شود، تخلف محسوب شده و برخورد جدی و قانونی به عمل می آید.

 

کلانتری ادامه داد: مکان های گردشگری و یا صنوفی که به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب می شوند چنانچه اقدام به فک پلمب کنند تخلف محسوب شده و با جدیت با آنها برخورد می شود.

 

وی با بیان اینکه سهل انگاری، کم توجهی و غفلت پیشران شیوع بیماری کووید-۱۹ است، تصریح کرد: روند شیوع بیماری کرونا در استان رو به افزایش بوده و باید اقدامات کنترلی و پیشگیرانه را بیشتر کنیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: هرچند وضعیت آب و هوایی یاسوج و سی سخت خوب است، اما به دلیل شرایط کرونا نباید گردشگر به منطقه داشته باشیم؛ اگر به خاطر کرونا هم نباشد به خاطر محرم، تاسوعا و عاشورا باید رعایت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ما موظف به حفظ جان و سلامت مردم هستیم، گفت: نظارت ها و بازدیدها افزایش می یابد و ادارات، صنوف و یا بنگاه هایی که به خوبی پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را راعایت نکنند باید برخورد شود.

 

کلانتری نسبت به رعایت حضور در آرامستان ها و عدم تجمعات و اجتماعات تاکید کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، سپاه و بسیج با تمام توان پای کار هستند و دهیاران و شورای های اسلامی هم در روستاها با حدیت بیشتری پای کار بیایند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از رسانه های انتظار است که جدی تر به مسئله کرونا توجه داشته باشند و بیشتر به فرهنگ سازی بپردازند.

 

وی با تقدیر و تشکر مجدد از مردم گچساران در رابطه با زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: تلاش کنیم تا ماسک زدن در همه نقاط استان  به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

کلانتری با اشاره به اینکه هیئت ها و مردم استان در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرشور و به خوبی و شایستگی نسبت به موضوع کرونا عمل کرده اند، گفت: انتظار است با توجه به اینکه شب های آینده حساسیت ها بیشتر می شود و روزهای تاسوعا و عاشورا را در پیش داریم، این مسئله را بیشتر مد نظر خود قرار دهند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برنامه ریزی برای مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که بزرگ ترین و مهم ترین برنامه مذهبی و دینی است اشاره کرد و گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی بسیار مهم و با اهمیت است و در این خصوص برای حفظ سلامت مردم و عزاداران هم اقدامات لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 965299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha