شور و شعور حسینی در فضای مجازی

ابتکار و خلاقیت در بین برخی از تشکل های فرهنگی و مذهبی، کرونا را در حاشیه محرم قرار داد که حسینیه های مجازی که شور و شعور حسینی را ایجاد کرده اند، مصداقی از این فعالیت های خاص است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، عزاداری های ماه محرم امسال با شور و حضور مردم اما با رعایت اصول بهداشتی و ابتکار و خلاقیت در حال انجام است.

 

در سال های پیش حسینیه حقیقی بیشتر جلوه داشت و کمتر حسینیه مجازی صحبت پیش می آمد و سیاه پوشی خانه به خانه و حسینیه های خانگی معنای چندانی نداشت ولی کرونا و ضرورت های مراقبتی این بیماری، باعث شد صحنه های دیگر نیز فعال شود.

 

شور و شعور حسینی در حسینه های مجازی اتفاق خوبی برای ترویج اخلاق و سنت های محرم در فضای مجازی است که فعالان فرهنگی و مجازی نقش آفرینی می کنند.

 

*فعالیت های مجازی هیات های مذهبی

 

مسئول تشکل های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: فعالیت های مذهبی محرم در فضای مجازی گسترش یافت.

 

حجت الاسلام «حسن بابایی» با بیان اینکه برخی از برنامه ها مثل تجمعات روزهای عاشورا و تاسوعا، حرکت هیات های مذهبی و موکب های توزیع نذری به دلیل شیوع کرونا ممنوع است، اظهارداشت: این برنامه ها تاثیری بر عزاداری و شور حسینی ندارد و با توجه به اینکه برنامه های جدیدی نیز اجرا می شود، محرم امسال به نوعی پر شکوه تر از سال های قبل نیز خواهد بود.

 

وی ادامه داد: حسینه های خانگی، هیات آنلاین، حسینیه مجازی، نصب پرچم و ماشین نویسی خودرو ها و اقداماتی از این قبیل به برنامه های امسال افزوده شده و حرکت های موثر و خلاقی صورت گرفته است.

 

مسئول تشکل های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان یادآورشد: دستورالعمل های ستاد کرونا برای همگان مورد تاکید و توجه است و مبنای همه تصمیم گیری ها خواهد بود.

 

*رونق فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی به همت کانون های مساجد

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گز گفت: فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی به همت کانون های مساجد رونق گرفته است.

 

«مصطفی حکیمیان» افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد و فعالان فرهنگی با بهره گیری از فضای مجازی، فعالیت های مسجدمحور را رونق بخشند که فعالیت های زیادی نیز در فضای مجازی صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه مسجد و کانون فرهنگی هنری مسجد تشکل های مردم نهاد هستند، تصریح کرد:  همه افراد به ویژه جوانان و نوجوانان در حد توان خود به توسعه فعالیت های فرهنگی در مساجد کمک کنند.

 

*برگزاری مسابقات فرهنگی غیر حضوری برای کودکان و نوجوانان

 

مسئول کانون بانوان آستان قدس رضوی اصفهان از برگزاری مسابقات فرهنگی غیر حضوری برای کودکان و نوجوانان خبرداد.

 

«حوریه رجالی» با بیان اینکه  پویشی را به نام «خادمان کوچک حسینی» از اول محرم آغار کرده شده است، افزود: با ایجاد این پویش به دنبال ترویج فرهنگ حسینی با استفاده از مسابقه در بین کودکان و نوجوانان هستیم.

 

وی ارسال عکس و فیلم از مداحی، نقاشی خلاق، عکاسی، حل جدول، سیاه پوش کردن منازل و معابر و همچنین برگزاری مراسم عزاداری خانگی و خانوادگی در در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان را از محور و موضوعات این برنامه فرهنگی اعلام کرد.

 

رجالی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان در رده سنی ۹ تا ۱۵ سال می توانند تا 16 شهریور در این مسابقه و پویش مردمی شرکت کرده و از جوایز آن نیز بهره مند شوند.

کد خبر 965307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha