تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی روستایی پرداخت شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان گفت: تسهیلات بازسازی و بهسازی به هزار و ۲۷ واحد مسکونی روستایی این شهرستان پرداخت شد که برخی از این واحدها در سیل فروردین ماه پارسال دچار خسارت شده‌ بودند.

«عزیز ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: مجموع کل تسهیلات پرداخت شده برای واحدهای مسکونی بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه بوده که ۴۵۸ واحد تسهیلات بازسازی و ۵۶۹ واحد تسهیلات بهسازی بوده است.

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان بیان کرد: بازسازی ۴۵۸ واحد بر اثر بارندگی های سیل آسای فروردین ماه سال ۹۸ بوده که به هر واحد ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال کمک معیشتی پرداخت شده است.

 

ابراهیمی عنوان کرد: تاکنون عملیات ساخت ۳۹۰ واحد از این تعداد به پایان رسیده است.

 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همچنین برای بهسازی ۵۶۹ واحد که ۱۱۵ واحد آن به پایان رسیده برای هر واحد، ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان اظهارداشت: با ابلاغ نامه مربوط به بانک ها، قرارداد برخی متقاضیان با بانک ها بسته شده و روند پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال با سود پنج درصد در حال انجام است.

 

ابراهیمی نقش بانک‌ها را در روند اعطای تسهیلات مهم دانست و تاکید کرد: تسهیل‌گری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان باعث جذب به موقع این اعتبارات و استفاده کامل سهمیه خواهد شد.

 

وی افزود: کار ویژه دولت در ساخت مسکن محرومان این است که سهم آورده متقاضیان را دولت معادل ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به همراه تسهیلات بانکی پرداخت می‌کند تا یک واحد ۶۰ متری با مشارکت دولت و بانک و بدون آورده متقاضی احداث شود.

 

به گفته وی اکنون ۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

 

 

کد خبر 965359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha