خاطره ای کمتر شنیده شده از شهید باهنر

خواهر شهید باهنر به نقل خاطره ای از شهید باهنر پرداخت که نشاندهنده عظمت روحی و نفس سلیم آن شهید والامقام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، آیین آغاز رسمی پیش تولید سریال«راز ناتمام» ویژه شهید محمدجوادباهنر با حضور دو تن از خواهران شهید در کرمان آغاز شد.

 

مخدره باهنر با بیان اینکه ما ۹ خواهر و برادر بودیم و محمدجواد فرزند دوم و بنده فرزند آخر خانواده هستم؛ افزود: برای همین آنچه از دوران کودکی ایشان می دانم نقل دیگران است زیرا من آن زمان هنوز متولد نشده بودم.

 

 

وی ادامه داد: نقل کردند کلاس ۵ یا ۶ ابتدایی بود که روزی دیر به خانه آمد و مادر به دلیل ناراحتی از این موضوع آن وسایلی را که قرار بود محمدجواد بخرد به سمت او پرتاب کرد اما محمدجواد با لبخند دست مادر را بوسید و فردا چند نفر از اهالی مسجد برای تشکر از پدر در خانه آمده بودند که چه بچه با استعدادی داری دیروز در مسجد تفسیری گفت که ما لذت بردیم.

 

 

خواهر شهید باهنر در تکمیل این نقل خاطره گفت: محمدجواد چنین روحیه ای داشت که حتی والدین در جریان کارهای بزرگ او نبودند.

 

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری خاطره ای دارند که می فرمودند قبل از انقلاب روزی به دنبال جایی برای برگزاری جلسه ای(مبارزاتی با رژیم پهلوی) بودیم که متوجه شدیم منزل شهید باهنر همان نزدیکی ها است؛ رفتیم و او از این موضوع استقبال کرد و وسایل پذیرایی را هم آورد اما به او گفتیم این جلسه سری است و شما نباید در این جلسه باشید.

 

 

خواهر شهید باهنر افزود: مقام معظم رهبری گفتند شهید باهنر با کمال متانت پذیرفتند و بیرون رفتند و بعد از جلسه که برگشتند هیچ تغییری در ایشان ایجاد نشده بود که مثلاً بگوید ما را نامحرم دانستند و از این صحبت ها؛ شهید باهنر در برابر همه کس همینطور بودند.

 

وی با بیان اینکه شهید باهنر با خواهر و برادرها خیلی صمیمی بود و حتی بچه ها را «خانم» و «آقا» صدا می کرد و وقتی سوغاتی می آورد حتماً کتاب جزو آن بود؛ تأکید کرد: از عوامل ساخت این سریال درخواست دارم چنانچه قرار است کودکی شهید را به تصویر بکشند مانند بچه معمولی با او برخورد نکنند.

 

کد خبر 965483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha