بیش از ۵۰۰ طرح توسعه‌ای در شهرهای مختلف استان در دست اجرا است

پورمحمدی با بیان این‌که بیش از ۵۰۰ طرح توسعه‌ای در شهرستان‌های مختلف استان در دست اجراست، گفت: از سال گذشته تا امروز بیش از یک هزار و ۷۰۰ پروانه بهره برداری جدید در استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به ارایه گزارشی از قدامات دولت در استان پرداخت و اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز ملی آمار ایران، نرخ فصلی بیکاری در استان از ۱۰.۳ درصد به ۹ درصد کاهش یافته است و این روند با اجرای طرح های مختلف اشتغال‌زایی، ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که به رغم تمامی مشکلات، روند توسعه و پیشرفت استان در بخش‌های مختلف، متوقف نشده است، گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، به طور متوسط همه ساله بیش از یازده هزار میلیارد تومان پروژه در بخش‌های مختلف استان، به بهره برداری رسیده است و از این پس نیز روند توسعه استان با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

وی افزود: همواره تلاش کرده‌ایم که از مسئولان رده بالای کشوری برای سفر به استان و طرح موضوعات مختلف، دعوت کنیم و هر هفته با چند نفر از وزرا و مسئولان ارشد کشور، جلسات و دیدارهایی برای پیگیری مسائل استان داریم.

پورمحمدی با اشاره آخرین وضعیت اجرای پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به استان، اظهار داشت: از مجموع ۳۱ پروژه مصوب، ۲۴ پروژه تکمیل و هفت پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد در دست اجراست.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح بیش از ۲۴۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در استان، گفت: هیچ مشکل و مانعی بر سر راه توسعه استان وجود ندارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، صدها پروژه جدید نیز در دهه فجر تقدیم مردم استان می شود.
 
وی با اشاره به برخی آمارها در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی استان، اظهار داشت: به رغم شرایط ناپایدار بین المللی و تهدیدهای موجود، آذربایجان شرقی بر اساس شاخص های وزارت کشور، امن ترین استان کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ طرح توسعه‌ای در شهرستان‌های مختلف استان در دست اجراست، گفت: از سال گذشته تا امروز بیش از یک هزار و ۷۰۰ پروانه بهره برداری جدید در استان صادر شده که بیش از ۷۵ درصد این پروانه ها، اجرایی و موجب اشتغال زایی برای جوانان شده است.

پورمحمدی همچنین از افزایش نسبی تقاضا برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان به رغم شرایط دشوار ناشی از تحریم ها خبر داد و خاطرنشان کرد: با عنایت خداوند متعال و وحدت و مودت حاکم در جامعه، مردم کارآزموده و قدرشناس ایران اسلامی، این برهه حساس را نیز با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در راستای رفع مشکل قطعی های مکرر آب در تبریز، اظهار داشت: خوشبختانه هشت میلیارد تومان از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان وعده داده شده توسط وزارت نیرو به استان تخصیص داده شده و باقی‌مانده اعتبارات نیز در طول زمان و متناسب با پیشرفت امور پرداخت می شود.

کد خبر 965575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha