عدالت در تخصیص آب به استان زنجان رعایت نشده است

طاهری به مشکلات موجود در تخصیص آب به استان زنجان اشاره کرد و گفت: عدالت در تخصیص آب به استان زنجان رعایت نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه با نائب رئیس مجلس به وضعیت آب استان اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد آب‌های مصرفی در بخش صنعت از چاه‌های ممنوعه تامین می‌شود.

 

مصطفی طاهری با اشاره به اینکه ۸۲ درصد آب شرب نیز از چاه‌های ممنوعه استفاده می‌شود، افزود: بارندگی در زنجان چهار برابر میانگین کشوری است ولی تخصیص آب در زنجان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

 

وی به مشکلات مربوط به تخصیص آب اشاره کرد و گفت: انتظار می رود تخصیص آب برای اراضی شیب‌دار طارم انجام شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه مساحت اراضی کشاورزی در استان زنجان را ۸۸۳ هزار هکتار معادل ۴.۷۷ درصد از اراضی کشور اعلام کرد و  گفت: مساحت اراضی آبی استان ۲.۲ از اراضی آبی کشور است.

 

جواد تاراسی با بیان اینکه ۵۰ درصد کل اراضی مستعد مورد استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری هستند، گفت: سهم مساحت استان زنجان از سفیدرود ۳۱ درصد است و سهم بهره‌برداری از آن ۱۵ درصد است؛ این در حالی است که ۶.۹ درصد استان گیلان در حوضه آبریز سفیدرود قرار دارد اما برداشت آن‌ها از این منابع آبی ۴۴ درصد است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: مساحت اراضی زیتون‌کاری استان زنجان ۲۱ هزار هکتار است و سالانه ۴۵ هزار تن زیتون از این اراضی برداشت می‌شود.

 

تاراسی با اشاره به اینکه زنجان ۵۹ درصد تولید زیتون کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: سالانه ۵ هزار تن نیز روغن زیتون تولید می‌شود که بحث توسعه فرآوری مغفول مانده است.

کد خبر 965616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha