برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در ۲ امامزاده جهرم

حجت الاسلام دهقان گفت: آیین عزاداری و سوگواری شهادت امام حسین (ع) در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در ۲ امامزاده شهرستان جهرم برگزار می شود.

حجت الاسلام «فتح الله دهقان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به نحوه برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در جهرم، گفت: مراسم روز های تاسوعا و عاشورا در جهرم به صورت هم زمان در 2 امامزاده این شهر برگزار می شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم افزود: این مراسم روزهای شنبه و یکشنبه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی در اماکن مقدسه امامزاده حسین (ع) وامامزاده فضل بن موسی (ع) برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: ساعت برگزاری این مراسم به صورت همزمان هشت و نیم صبح بوده که مراسم با قرائت زیارت عاشورا آغاز می شود.

 

حجت الاسلام دهقانی ادامه داد: همچنین از ساعت ۹ نیز برنامه عزاداری و سینه زنی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) از محله های مختلف شهر جهرم انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: عزاداری ها به صورت تجمع با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با حضور عزاداران و نوحه خوانی مداحان برگزار می شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه استقرار علم و پرچم های هیئت های مذهبی در مکان های یاد شده بلا مانع است، تصریح کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک در این مراسم ها توسط مردم ضروری و الزامی است.

 

حجت الاسلام دهقان در پایان در رابطه با برگزاری مراسم ویژه بانوان در ایام شهادت امام حسین (ع)، عنوان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز مراسمی ویژه خواهران در مصلای جمعه جهرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برقرار است.

کد خبر 965834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha