اقامه نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه استان کرمانشاه

حجت الاسلام صالحی، گفت: نماز ظهر عاشورا امسال در شش بقعه متبرکه سطح استان اقامه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن عاشورای حسینی و برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:بقاع متبرکه امامزاده احمد(ع) سنقر، امامزاده مهدی (ع) هرسین، امامزاده ابراهیم(ع) کنگاور، بقعه احمدبن اسحاق ره سرپل ذهاب، امامزاده باقر(ع) بیستون و امامزاده ابراهیم (ع) طاق بستان کرمانشاه بقاع متبرکه هستند که در آنها نماز ظهر عاشورا اقامه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در این مراسمات تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، افزود: امسال به علت شیوع ویروس کرونا تعداد بقاع مجری اقامه نماز ظهر عاشورا محدود است اما خدا را شاکریم که مراسم امام حسین علیه السلام هرچند محدود اما تعطیل نشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسم چهارپایه خوانی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه در روز تاسوعا و عاشورا تصریح کرد: در روزتاسوعا و عاشورا حسینی مراسم چهارپایه خوانی در بیش از ۱۵ بقعه متبرکه سطح استان اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلامی صالحی با بیان اینکه  چهارپایه خوانی شکلی از عزاداری سنتی است، خاطر نشان کرد: در این مراسم  مداح روی چهارپایه می رود و در میان جمعیت به نوحه خوانی می پردازد و جمعیت اطراف روضه خوان جمع می شوند و در واقع دراین سبک ارتباط چهره به چهره با مخاطب برقرار می شود.

 

کد خبر 965869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha