نماز ظهر عاشورا در میدان اصلی شهر صومعه‌سرا برگزار می‌شود

بذله گفت: نماز ظهر عاشورا با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی اراکی در میدان اصلی شهر صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

«سیدیاسر بذله» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نماز ظهر عاشورا به امامت حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» امام جمعه صومعه‌سرا اقامه می‌شود و حجت‌الاسلام«سیدابراهیم حسینی اراکی» بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا به سخنرانی می‌پردازد.

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام صومعه‌سرا افزود: نمازگزارانی که قصد شرکت در نماز جماعت ظهر عاشورا را دارند باید ضمن داشتن ماسک، با خود مهر و سجاده نیز به همراه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه مکان برگزاری نماز ظهر عاشورا قبل از حضور مردم ضدعفونی می‌شود گفت: برای حفظ سلامت نمازگزاران و جلوگیری از شیوع کرونا، حفظ فاصله اجتماعی در صفوف نماز ظهر عاشورا پیش‌بینی شده و دست اندرکاران اقامه این نماز بر این موضوع کنترل خواهند داشت.

 

بذله تصریح کرد: گرمای شدید هوا، تشنگی فراوان‌، بی‌شرمی دشمنان‌، خطر تیرها و یورش‌های بی‌امان‌، اندوه شهادت یاران و بسیاری از علل و عوامل دیگر، هیچ کدام در آن روز تاریخی نتوانست کوچکترین خللی در برپایی این فریضه مقدس ایجاد کنند و امام حسین(ع) این‌گونه راه را بر همه بهانه‌گران و مستمسکان برای ترک نماز بست و اهمیت و عظمت‌ آن را یادآور شد.

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با برپایی نماز ظهر عاشورا به تمام وجدان‌های بیدار ثابت کرد که هدف او از بر پایی نهضت عاشورا دین‌خواهی و عمل به تکلیف است.

 

وی اظهار کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا در بحبوحه جنگ توسط امام حسین(ع) و یارانش نشان از اهمیت و جایگاه این فریضه الهی است که باید در وقت خود و به جماعت اقامه شود.

 

 

 

کد خبر 965895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha