اجرا نشدن قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پیام خوبی نیست

حجت‌الاسلام آذرافروز گفت: متاسفانه در کشور ما حدود ۶ سال است که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شده است اما در جامعه اجرا نمی‌شود و این پیام خوبی نیست.

«حجت‌الاسلام حسن آذرافروز» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تسلیت فرارسیدن روز عاشورای حسینی اظهار کرد: هر ساله ماه‌های محرم و صفر در مجامع شیعه و همه مکان‌هایی که مسلمانان وجود دارند، گرم هستند.

 

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان افزود: ماه‌های محرم و صفر به عنوان یک فرهنگ و عقیده بعد از عاشورا در همه بلاد شیعه برگزار شدند و به دلیل برهه زمان‌های مختلفی که خفقان بود، شدت و  ضعف داشتند اما تعطیلی بردار نبودند.

 

وی اذعان داشت: امسال عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) با وجود ویروس کرونا این استرس را داشتند که مجالس عزاداری محرم برگزار نشوند ولی خوشبختانه هیئات عزاداری و محبان اهل بیت (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مجالس را به نحو احسن برگزار کردند.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص محرم و صفر تصریح کرد: ما پرچم ظلم ستیزی را از عاشورا بلند کردیم و درسی که از عاشورا گرفتیم، نتیجه آن انقلاب ما شد.

 

وی عنوان کرد: امام حسین (ع) در زمان خود با دارا بودن یاران کم اما خالص و با خانواده خود در شرایطی که دشمن مسلح بود با تمام توان در مقابل جریان کفر ایستاد، این جریان را به ذلت کشاند، کاخ یزید و یزیدیان زمان را به خاک سیاه نشاند و اسلام که از مسیر خود خارج شده بود را به ریل اصلی برگرداند و امروز نیز اسلام بعد از گذشت بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ سال به نفس مسیحایی امام حسین (ع) زنده و در اختیار مردم است.

 

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله اندیمشک بیان کرد: امام حسین (ع) پس از شهادت امام حسن مجتبی (ع) به مدت ۱۰ سال پای صلح نامه وی ایستاد و با وجود اینکه در سختی بودند و صلح حربیه بود تا جلوی پیشروی معاویه را بگیرد و آبرو و تفکرات معاویه برای مسلمین برود که آن نقشه ها و ترفندهایی که معاویه داشت، رو شدند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه با صلحی که امام حسن (ع) انجام داد، جان شیعه حفظ شد، آبروی معاویه و دستگاه بنی‌امیه برای مردم رفت و مردم به یک بیداری رسیدند ادامه داد: وقتی که معاویه در سال ۶۰ به درک واصل شد، پسرش یزید را که پر از فسق، فجور و کفر مطلق بود بر خلاف صلح نامه، به عنوان خلیفه مسلمین معرفی کرد.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز اضافه کرد: درس امام حسین (ع) این است که اگر می‌خواهیم حکومت ما اسلامی و اسلام پا برجا بماند، باید خصوصیات رهبر جامعه بر خلاف خصوصیات یزید باشد.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در مقابل کاخ و حکومت شاهنشاهی ایستاد و با فرهنگ سیدالشهدا (ع) آن را ویران کرد افزود: در کشورهای همجوار ما که مردم آن مسلمان هستند و فرمانرواها، حکومت‌داران و پادشاه‌های آنها مثل یزید عمل می‌کنند، به قطع یقین این حکومت‌ها پایدار نیستند.

 

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله اندیمشک به ارائه اهداف قیام امام حسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: وقتی که رهبر جامعه، ریل‌گذاری جامعه را به سمت انحراف ببرد، مردم منحرف می‌شوند.

 

وی اذعان داشت: حضرت سیدالشهدا (ع) مردم را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کرد و ما نیز وظیفه داریم جامعه را به سمتی سوق دهیم که مردم در آرامش حقیقی و بندگی خداوند باشند.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور ما حدود ۶ سال است که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شده است اما در جامعه اجرا نمی‌شود و این پیام خوبی نیست.

 

کد خبر 966044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha