امام حسین(ع) وجه الله و حجت الله است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که در دنیا همه چیز نابود می‌شود مگر وجه الله، گفت: هرچیزی که انسان را به سمت خدا ببرد و به خدا متصل کند وجه الله است و امام حسین(ع) تمام زندگی خود را برای خدا داد و مصداق بارز وجه الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی» ظهر امروز یک شنبه (9 شهریور) در جمع مردم عزادار حسینی در روز عاشورا طی سخنانی امام حسین (ع) را حجت موجه خداوند خواند که هم آبرومند است و هم کسب کمال و جمال کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با استناد به سخن قرآن کریم مبنی بر اینکه کسی که به این مقام برسد، ماندگار می شود و رنگ خدایی می گیرد و بنده خوب خدا می شود، اظهارکرد: چنین بندگانی در گذر زمان غبار قدمت بر چهره نمی گیرند و امام حسین (ع) مصداق بارز این مطلب است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: امام حسین (ع) وجه الله، وجهیه عند الله و حجت الله است و به همین دلیل اگر همه عالم از بین برود، حجت های خدا باقی می ماند چرا که هر موجودی در عالم لباس فنا به خود می گیرد مگر وجه الله که فنا ندارد.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به عزاداری مطلوب مردم منطبق با منویات مقام معظم رهبری و در شرایط کرونایی، گفت: مردم عزادار حسینی امسال هم جلوه ای باشکوه از جلال و عظمت حسینی را با رعایت پروتکل های بهداشتی به نمایش گذاشتند.

 

وی با تقدیر از هیئت های مذهبی که به تبعیت از سخنان رهبری در خیمه های خود عزاداری کرده و از دسته روی و علم گردانی پرهیز کردند و همچنین از مردم به خاطر برپایی روضه های خانگی، افزود: همه این رفتارها نشان می دهد ملت ما به چنان بلوغی رسیده که با یک اشاره رهبری راه و مسیر درست را پیدا کرده و در آن مسیر حرکت می کند.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در شرایط کرونایی در حالی که سایر کشورها از یکدیگر ماسک و مواد ضدعفونی غارت می کردند و صف های طولانی برای دریافت غذا تشکیل می شد اما مردم ما حماسه آفریدند؛ تاب آوری و تحمل مردم و خلق صحنه های همدلی و مشارکت آحاد جامعه را ستود و مایه افتخار خواند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه بر برپایی نماز ظهر عاشورا تأکید کرد و با بیان اینکه پیام عاشورا در مورد نماز، اقامه نماز و اقامه به موقع نماز و اول وقت است، حاضران را به اقامه نماز اول وقت دعوت کرد.

 

پس از پایان این مراسم که در جوار امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد و با حضور عزاداران حسینی برگزار شد، نماز ظهر عاشورا به امامت «حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی» امام جمعه بجنورد اقامه شد.      

کد خبر 966094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha