نماز شهر عاشورا در سنندج اقامه شد

نماز ظهر عاشورا با امامت نماینده ولی فقیه کردستان و با حضور عزاداران حسینی در کنار یادمان شهدای گمنام سنندج اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، محرم ماه ایثار و گذشت است ماهی که در آن خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز شد در واقع عشق به محرم، عشق به حسین(ع) است و این عشق تو را به معبود نزدیکتر می‌کند و همین عشق باعث می‌شود تا برنامه های ماه محرم هر ساله با شکوه تر برگزار شود.

 

امام حسین(ع) به واسطه شخصیت عالیقدرشان و به واسطه شهادت قهرمانانه شان، مالک قلب‌ها و احساسات صدها میلیون انسان طی ۱۴ قرن اخیر بوده اند.

 

یکی از عوامل ماندگاری محبت ویژه مردم به امام حسین(ع) این است که نهضتشان و قیامشان علیه ظلم و تبعیض و بی عدالتی، از یک سو، منطقی است و از سوی دیگر در عمق احساسات و عواطف انسان ها راه یافته است.

 

در واقع وجود مقدس سیدالشهدا(ع) در عقل ها و عواطف انسان، خانه کرده است و همان طور که می بینیم، مردم ایران امسال نیز باوجود تمام مشکلات مالی و اقتصادی، با تمام وجود سوگوار سیدالشهدا(ع) هستند و خواهند بود.

امروز مردم استان کردستان از جای جای شهر و روستاها در عزای امام حسین(ع) به سوگ نشستند و به عزاداری پرداختند.

 

امروز مقبره هاجره خاتون سنندج پذیرای زنان و مردان و نوجوانانی بود که با دلی پر از ماتم اشک ریختند و عزاداری کردند.

 

دخترانی که با چادر سیاه و پرچم به دست نشان دادند که ادامه دهنده راه شهدا به به ویژه سرور و سالار شهیدان هستند و در برابر حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی همواره خواهند ایستاد و عشق و ارادتشان را به اهل بیت نشان می‌دهند.

نماز ظهر عاشورا در سنندج نیز به یاد شهدای کربلا در کنار یادمان شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به امامت آیت‌الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه استان کردستان اقامه شد.

 

قرائت شعر عاشورا در جوار قبور مطهر شهدای گمنام سنندج و سخنرانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در خصوص قیام امام حسین(ع) از دیگر برنامه‌های روز عاشورا در سنندج بود.

 

جوانان روستای قروچای نیز مراسم سوگواری عاشورای حسینی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند و به سینه‌زنی و زنجیر زنی پرداختند.

 

مردم روستای کروندان با همراهی مسوولان و روحانیون، عزاداران شهرستان‌های دیواندره و سقز، هیئتیون شهرستان کامیاران، بیجار، قروه و عزاداران شهرستان مریوان و دهگلان و بانه هر کدام به نوعی روز عاشورای حسینی را به سوگ نشستند و به عزاداری پرداختند.

 

نوحه سرایی، سخنرانی روحانیون، توزیع نذورات خشک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توزیع ماسک رایگان بین هیئات مذهبی و عزاداران، توزیع بسته‌های معیشتی و مواد ضدعفونی از اقداماتی بود که در جای جای استان کردستان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شد.

 

کد خبر 966134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha