کانون های فرهنگی و هنری مساجد تویسرکان به ذکر یا حسین (ع) معطر شدند

خدابخشیان گفت: همزمان با ماه محرم کانون های فرهنگی و هنری شهرستان تویسرکان با اجرای برنامه های مختلف در فضای مجازی و همچنین برخی نیز با رعایت دستور العمل های بهداشتی در فضای باز به ذکر یا حسین (ع) معطر شدند.

«فاطمه خدابخشیان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در  مساجد شهرستان تویسرکان با رعایت دستور العمل های بهداشتی به اقامه عزای حسینی پرداختند و عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دادند.

 

مسئول امور مساجد شهرستان تویسرکان افزود: همزمان با عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان تویسرکان به عزاداری و سینه زنی پرداختند تا در هر مکانی عشق و ارادت خویش را به خاندان اهل بیت نمایان کنند.

 

وی اظهار داشت: این روزها با وجود اینکه ویروس کرونا در جامعه شیوع پیدا کرده است، ولی شور حسینی همچنان پابرجا است و  تویسرکانی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی  به عزاداری  پرداختند و شور و شعور حسینی را که در وجودشان نهادینه شده را به نمایش گذاشتند.

 

وی ادامه داد:  ذبح گوسفند و پخش گوشت نذری بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا، اهدای بسته های حمایتی غذایی بین نیازمندان،  تشکیل کانال های مختلف در فضای مجازی در جهت ترویج شعائر دینی، برپایی مراسم عزاداری در مساجدی که فضای مناسب و بازدارند از برخی فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان تویسرکان در ماه محرم است.

 

خدابخشی بیان کرد: برپایی نماز جماعت و عزاداری امام حسین (ع) در داخل حیاط مدرسه ابتدایی برکت روستایی اشترمل به همت کانون امام حسن مجتبی (ع) ، تقسیم ماسک و سربند یا حسین (ع) بین عزاداران حسینی، قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی در جوار مرقد شهدای گمنام، برپایی مراسم عزاداری در گلزار شهدای روستای نجفیه، تهیه 30 بسته غذایی به همت هیات امنا و کانون فرهنگی و هنری بعثت مسجد النبی تویسرکان ، قربانی دو راس گوسفند در شب تاسوعا و تقسیم گوشت آن بین نیازمندان به همت اعضای کانون بعثت از برخی اقدامات انجام شده کانون های مساجد شهرستان تویسرکان در ایام محرم است.

 

کد خبر 966281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha