مستمری هفت هنرمند از کار افتاده خراسان شمالی برقرار شد

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از برقراری مستمری برای هفت هنرمند از کار افتاده طی ۶ ماهه نخست امسال در این استان خبرداد.

«ابوالحسن حیدری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت:‌ «غلامعلی عباسی»، «رضا کوهستانی»، «حبیب الله حدادیان»، «محمد ابراهیم رخشا»، «محمد آدینه پور»، «فریدون  غلامی بزآباد» در رشته موسیقی و «سید حسین طبسی» در رشته تعزیه در فهرست مستمری بگیران قرار گرفته اند. 


 

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: تعداد هنرمندان مستمری بگیر استان به 38 نفر رسید و 8 پرونده در دست اقدام است.

 

حیدری، اظهار کرد: هنرمندانی که حداقل ٢٠ سال سابقه فعالیت هنری در رشته های شعر، ادبیات داستانی، تئاتر، سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی را داشته باشند، از مزایای طرح کمک مستمری بهره مند می شوند.

 

وی با بیان اینکه نمایندگی صندوق اعتباری هنر در استان آمادگی دارد که افراد واجد شرایط را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد، تصریح کرد: هنرمندانی که فاقد بیمه هستند می توانند با ارائه مدارک لازم به نماینده صندوق اعتباری هنر واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند.

 

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در شرایط زمانی مختلف نیز با توجه به ضرورت و مشکلات معیشتی و اجتماعی برای هنرمندان استان، این صندوق به صورت فوق‌العاده اقدام به پرداخت وام حمایتی کرده و همواره آمادگی حمایت مالی از اصحاب فرهنگ و هنر استان را داشته و دارد.

 

حیدری، تاکید کرد: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با جدیت تمام عضویت اصحاب فرهنگ و هنر را در این صندوق حمایتی دنبال کرده و در راستای کمک به تامین نیازهای معیشتی و رفاهی آنان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

 

گفتنی است؛ تا کنون 38 هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی از طرح کمک مستمری بهره مند شده اند.
 

کد خبر 966456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha