برپایی «مهدکودک حسینی» در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تازه آباد لنگرود

ضابطی از اجرای طرح مهدکودک حسینی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تازه آباد چاف لنگرود در ایام محرم خبر داد.

«مجتبی ضابطی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به برپایی باشکوه عزاداری‌های حسینی به شیوه‌ای متفاوت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جهت شیوع کروناویروس در کشور و وضعیت هشدار گیلان اظهارداشت: علاوه بر برگزاری مراسم در فضای باز مساجد درصدد احیا سنت روضه خانگی برآمدیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بلال مسجد حضرت ابوالفضل (ع) تازه آباد چاف از اجرای طرح «هر شب یک خانه یک خانواده» در ایام محرم خبر داد و افزود: به همت کانون هر شب میهمان یکی از خانواده‌های محل جهت برپایی روضه‌های خانگی با محدودیت‌های کرونایی هستیم.

وی با قدردانی از مردم جهت برگزاری مراسم باشکوه محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در این ایام همچنین شاهد برپایی مهدکودک حسینی در جوار مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به همت خانم «مهری‌پور» همسر امام جماعت مسجد بودیم.


ضابطی با بیان اینکه بهترین فرصت استفاده از پتانسیل کودکان برای تشریح عزاداری و اهداف قیام اباعبدالله (ع) عزاداری محرم است تصریح کرد: متاسفانه این قشر به‌خاطر بازی‌ها و شیطنت‌های کودکانه غالبا با برخورد تند و زننده  بزرگسالان مواجه می‌شوند که جهت پیشگیری از این امر بهترین راه حل اجرای مهدکودک حسینی است.

 

وی با اشاره به برپایی مهد کودک حسینی تصریح کرد: در این مهدکودک وقایع عاشورا در قالب داستان، نقاشی و قصه‌گویی به کودکان منتقل شده و در پایان هر جلسه از کودکان خواسته می‌شود تا نقاشی مرتبط با داستان آن روز را با نگاه خود به تصویر بکشند.

ضابطی در ادامه با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در ایام محرم گفت: با کمک مردم و خیرین نذورات محرمی جمع آوری و در قالب بسته‌های معیشتی بین نیازمندان محل توزیع شد.

 

وی در پایان به اهدا ماسک بین عزاداران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: به همت ستاد اجرایی فرمان امام ثبت‌نام ماسک دولتی ۵۰ عدد به قیمت ۶۲ هزار و۵۰۰ تومان برای هر کدملی یک بسته انجام می‌شوند و بستر لازم جهت ثبت نام اعضای کانون فراهم شده است.

 

کد خبر 966732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha