تقویت همکاری مدارس علمیه با مساجد  اتفاقات خوبی را در مبارزه با کرونا رقم زده است

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به همکاری طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) با مساجد در شناسایی و کمک به آسیب‌دیدگان اقتصادی کرونا، گفت: آنها همچنین در برگزاری مجالس عزاداری محرم با مساجد همکاری می‌کنند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین «اسدالله حیدری» در گفت ‌و‌‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا تحولات زیادی در جامعه جهانی رقم زد، اظهار کرد: کشورهایی که برخوردی منطقی با این حقیقت تلخ داشته اند اکنون در مرحله کنترل حداکثری این ویروس هستند و آن دسته از کشورهایی که به شکل قانون مند با این بحران برخورد نکردند هر روز منتظر دور جدید از گسترش کرونا هستند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام حسین (ع) (واقع در شهرری، دیلمان جنوبی، نبش کوچه جعفری) در ادامه با بیان اینکه عملکرد مسئولان نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران در مقابله با ویروس کرونا بسیار خوب بود، تصریح کرد: به گواهی اسناد و آمارهای رسمی، مسجدی ها و هیئتی ها مهم ترین نقش را در کاهش شیوع ویروس کرونا به ویژه در دور نخست اوج گیری آن در کشور داشتند و اگر همچنان از ظرفیت این دو گروه  استفاده می شد اکنون شاهد کنترل حداکثری شیوع این ویروس منحوس بودیم.

 

وی افزود: تقویت همکاری مدارس علمیه با مساجد و هیئت های مذهبی از اتفاقات خوبی بود که در دوره شیوع ویروس کرونا رقم خورد از جمله طلاب مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهرری مشارکت خوبی در ضد عفونی کردن فضای مساجد و هیئت های مذهبی، تولید ماسک و توزیع بسته های ارزاق میان نیازمندان و همسو با رزمایش مواسات و همدلی، با مساجد این شهر داشتند.

 

حیدری گفت: از جمله اقدامات بسیار سازنده طلاب مدرسه علمیه امام حسین (ع) شناسایی افراد آسیب دیده در دوره شیوع ویروس کرونا و تلاش برای دستگیری از آنان به طرق مختلف از جمله رایزنی با صاحب خانه های آنان برای بخشش یا به تعویق انداختن اجاره خانه های آنان، تحویل سبدهای معیشتی و هماهنگی برای دریافت وام از صندوق های قرض الحسنه است که این کار با مشارکت مساجد مرتضی علی، جامع ارشاد، امام حسین (ع) و ... صورت گرفت. تاکنون این خدمات در اختیار بیش از صد نفر قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: طلاب و گروه های جهادی مدارس علمیه همچنین نقش موثری در همکاری طلاب مدرسه امام حسین(ع) در برگزاری سوگواری حسینی در مساجد داشتند که ضد عفونی کردن فضای این خانه های خدا و محوطه اطراف آنان، تهیه ماسک و دستکش و توزیع آن میان نمازگزاران عزادار و برنامه ریزی برای اختصاص هزینه اطعام در ماه محرم برای تهیه بسته های ارزاق از جمله اقدامات در این مسیر بوده است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام حسین (ع) در پایان خاطرنشان کرد: تداوم همکاری مدارس علمیه با مساجد در زمینه های مختلف نیازمند معرفی دستگاهی مسئول در زمینه مدیریت این دو نهاد است زیرا از بزرگ ترین مشکلات در حوزه مدیریت مساجد، عدم وجود دستگاهی واحد است که ان شاء الله تجربه شیوع ویروس کرونا، مسئولان را متوجه هم افزایی دستگاه ها در حوزه مساجد و دوری از موازی کاری کند.

کد خبر 966773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha