عکرمه صبری: امارات حق دخل و تصرف بر مسجدالاقصی را ندارد

شیخ عکرمه صبری در پاسخ به برخی رسانه ها گفت: امارات حق دخل و تصرف بر مسجدالاقصی و تصمیم گیری در مورد آن را ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «عربی 21»، شیخ «عکرمه صبری» رئیس هیئت عالی اسلامی در شهر قدس و خطیب مسجد الاقصی در واکنش به گزارش‌ برخی رسانه ها درباره وضعیت مسجدالاقصی گفت:  توافق عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی حاوی بندی درباره مسجدالاقصی و شهر اشغالی قدس است.

 

وی افزود: امارات هیچ گونه حق دخل و تصرف و تصمیم گیری درباره مسجدالاقصی از جمله اجازه به یهودیان برای دعا خواندن در آن یا غیر از آن را ندارد.

 

شیخ عکرمه صبری با اشاره  به گزارش‌ برخی رسانه ‌ها، باید بار دیگر تاکید کرد و گفت: مسجد الاقصی با همه ساختمان ها و تاسیسات آن به دستور خداوند متعال تنها به مسلمانان تعلق دارد و شورای امنیت و سازمان ملل هیچ حقی در مورد آن ندارند.

 

خطیب مسجد الاقصی در ادامه یاد آور شد: هیچ انسانی حق چشم پوشی از ذره ای از خاک مسجد الاقصی را ندارد و مطالب برخی رسانه ‌ها مبنی بر اجازه دادن به پیروان ادیان دیگر برای دعا در این مسجد به طور کامل غیرقابل قبول و مردود است و ما اجازه چنین کاری را به کسی نخواهیم داد.

 

شیخ عکرمه صبری گفت: هیچ کسی حق دخالت در امور داخلی مسلمانان را ندارد و مسجد الاقصی بسیار ارزشمندتر از آن است که کسی در امور آن دخالت کند.

 

وی درباره تلاش صهیونیست ها برای سیطره بر مسجد الاقصی با حمایت رسمی اعراب به ویژه از طریق توافق عادی سازی روابط با امارات، گفت: هیچ کشور یا قدرتی حق دخل و تصرف و تصمیم گیری درباره مسجد الاقصی را ندارد. چنین اقدامی کاملا مردود است و ما از ذره ای از خاک مسجدالاقصی چشم پوشی نمی کینم.

 

خطیب مسجدالاقصی در ادامه گفت: هر کشور یا قدرتی که به مسجدالاقصی بی حرمتی کند، مسئول کامل این اقدامات است.

کد خبر 966828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha