آغاز بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کرمانشاه از ۱۵ شهریورماه جاری

صالحی، گفت: بزرگترین رویداد قرآنی کرمانشاه از ۱۵ شهریورماه آغاز می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه و به نقل روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ، حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: مسابقات قرآن مرحله شهرستانی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در شش منطقه استان و به مرکزیت شهرستان های اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، سنقر، کنگاور، پاوه و کرمانشاه برگزار شد.

 

وی با اشاره به تعداد راه یافتگان به دور بعد مسابقات خاطر نشان کرد: ۴۰۸ نفر موفق شدند به مرحله استانی مسابقات راه یابند و این مسابقات در  مرحله استانی در دو بخش معارفی و آوایی برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه  با بیان اینکه مسابقات در دوبخش برگزار می شود، افزود: در بخش معارفی که تفسیر عمومی قرآن کریم با ۲۰۹ نفر شرکت کننده است در  ۲۴ مرداد ماه برگزار شد و بخش آوایی نیز شامل رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی با ۱۹۹ نفر شرکت کننده ۱۵ لغایت ۱۹ اسفند برگزار می شود که از این تعداد ۱۱۷ نفر خواهر ۱۵ و ۱۶ شهریور و ۸۲ نفر برادر ۱۷ و ۱۸ شهریور برای راه یابی به مسابقات کشوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و این بزرگترین رویداد قرآنی استان است.

 

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: هیئت داوران این دوره از مسابقات شامل ۵ داور برادر و ۵ داور خواهر بوده که از این تعداد تنها یک داور غیربومی است و بقیه داوران از استان می باشند که این تصمیم به جهت ارج نهادن به داوران استان و تقویت جایگاه این عزیزان صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در هفته ای که مسابقات برگزار می شود باید فضای استان معطر به عطر قرآن شود گفت: تعداد ۱۷ محفل انس با قرآن در ایام برگزاری مسابقات قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه برنامه ریزی شده که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود

 

کد خبر 966845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha