يادداشت معاون رييس‌جمهور درباره حل مشكل كارگران كنتورسازي قزوين

محمدباقر نوبخت يادداشت كوتاهي در صفحه اينستاگرام خود با عنوان «تعهد به عمل؛ نه شعار بي عمل» درباره پيگيري مطالبات كارگران كنتورسازي قزوين نوشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور يادداشت كوتاهي در صفحه اينستاگرام خود با عنوان «تعهد به عمل؛ نه شعار بي عمل» درباره پيگيري مطالبات كارگران كنتورسازي قزوين نوشت. متن كامل اين يادداشت از اين قرار است:

«فقط عمل مي‌خواهيم»! اين فرياد يكي از كارگران بيكار شده كارخانه كنتورسازي قزوين بود؛ كارگراني كه از زمستان سال گذشته به دليل تعطيلي كارخانه‌اي كه سال ٨٧ به بخش خصوصي واگذار شده بود؛ بيمه بيكاري هم حتي دريافت نكرده بودند و مطالباتشان را با من در حاشيه سفر هفته گذشته به قزوين در ميان گذاشتند.
آقاي جمالي پور استاندار قزوين؛ گفت كه هر مسوولي به قزوين مي‌آيد اين كارگران در مسيرش تجمع مي‌كنند و مطالباتشان را مي‌گويند. كارگران
عوارضي هم مشكلاتي داشتند.حجم معوقات كارگران كنتورسازي ۱۵ ميليارد تومان بود و ۳ ميليارد تومان اعتبار هم براي برگشت به كار كارگران عوارضي؛ لازم بود. اخلاقي و پسنديده نبود كه در اين شرايط به حقوق كارگران عزيز بي‌توجهي شود.
تا ظهر با تامين منابع مالي لازم، زمينه بازگشت به كار كارگران عوارضي فراهم شد. همان روز عصر هم در حاشيه نشست شوراي برنامه‌ ‌ريزي استان با كارگران كنتورسازي جلسه گذاشتم. مبلغ ۱۵ ميليارد تومان از سهام شركت كنتورسازي به دليل بدهي صاحب آن، از سوي سازمان مالياتي ضبط و به خزانه واريز شده بود كه طي سه روز توانستم آن را بابت معوقات كارگران مطابق وعده‌اي كه به كارگران داده بودم به آنان بازگردانم./

کد خبر 966882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha