قرآن کریم کتاب قانون درباره سبک زندگی بشری است

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: قرآن کریم کتاب قانون درباره سبک زندگی بشری است که اگر جامعه بشری از آن پیروی کامل داشته باشد به سعادت دنیوی و اخروی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه سه‌شنبه ۱۱ شهریور به مناسبت سوگواری ماه محرم در مسجد امام رضا(ع) واقع در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گفت: خداوند متعال مقرر کرده انسان در زندگی اجتماعی تربیت شود.

وی افزود: نیازهای جسمی و روحی بشر در تعامل اجتماعی با یکدیگر برآورده می شود؛ با توجه به اینکه امکانات دنیوی محدود و خواسته‌های انسان نامحدود است بین جامعه بشری نزاع به وجود می‌آید اما دین آنها را به رعایت حقوق یکدیگر دعوت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قانون عامل رفع هرج و مرج در جامعه است، عنوان کرد: حکومت و نظام باید در چهارچوب قانون جامعه را پیش ببرد در مقابل مردم هم باید از حکومت و نظام اطاعت کنند.

آیت‌الله صدیقی درباره ضمانت رعایت قانون از سوی حکومت، اظهار کرد: برای این منظور در حکومت سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه در نظر گرفته شده است که مسئولان حکومتی را ملزم به اجرای قانون کند.

وی با بیان اینکه پیامبران از سوی خداوند متعال برای جامعه بشری تمدن و قانون آوردند، ابراز کرد: قرآن کریم کتاب قانون درباره سبک زندگی بشری است که اگر جامعه بشری از آن پیروی کامل داشته باشد به سعادت دنیوی و اخروی می‌رسد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اجرای قانون برای همه جامعه بشری منفعت دارد، گفت: در قانون منفعت اجتماعی بر منفعت فردی مقدم است به همین منظور هرکس بر حقوق سیاسی، فرهنگی، دینی و جغرافیایی و .... مردم تجاوز کند باید مجازات شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حکومت اسلامی ولایت فقیه محور وحدت و تبعیت از قانون و تنظیم‌کننده رابطه سه قوه است، عنوان کرد: یکی از جنایات بزرگ در جامعه اسلامی قانون‌گریزی و قانون‌شکنی است زیرا امنیت روحی و روانی عموم جامعه را از بین می‌برد.

وی در پایان با بیان اینکه قانون تامین‌کننده منافع عمومی یک جامعه است، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با نظارت عمومی دولت‌ها را کنترل کنند، هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل توده مردم ایستادگی کند.

 

کد خبر 967185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha