خانواده شهدا حجت‌های الهی برای ما هستند/ الگوگیری از شهدا و خانواده‌های آنها برای ادامه مسیر انقلاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در طرح سه شنبه های تکریم که این هفته در ارومیه برگزار شد، گفت: خانواده های شهدا حجت های الهی برای ما هستند و ما تا عمر داریم مدیون آنها هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «سیدعباس صالحی» در تماس ویدیویی خود در ویژه برنامه طرح سه شنبه های تکریم که شامگاه دیروز(11شهریور) در ارومیه و با حضور دو خانواده شهید «یوسفی و ابراهیمی» که هر کدام 2 شهید تقدیم انقلاب کرده اند، برگذار شد، گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استان های بسیار ماثر در جریان انقلاب است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: این استان با توجه به شرایط خاصی که داشت از اولین روز های جنگ که هنوز جنگ رسمی نشده بود، شهید داشت.

 

این مسئول با بیان اینکه هم مرز بودن آذربایجان غربی با عراق، وضعیت این منطقه را متفاوت تر کرده بود، تصریح کرد:  جنگ در این منطقه خیلی زودتر شروع شد و آذربایجان غربی 12 هزار شهید، 19 هزار جانباز  و 2 هزار آزاده تقدیم به این انقلاب کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از برجستگی های خاص این منطقه حضور اقوام و ادیان و مذاهب مختلف با اتحاد کامل در جنگ است که این منطقه را نماد حضور همه جانبه در کشور کرده است.

 

صالحی  با اشاره به عملیات های متعدد در این منطقه در دوران 8 سال دفاع مقدس، گفت: بیش از 40 عملیات در دوران جنگ در این منطقه شکل گرفته است که خاطرات بسیاری را برای رزمندگان کل کشور رقم زده است.

 

وی اضافه کرد: یکی از تلخ ترین خاطرات جنگ ایران و عراق که لکه ننگی بر پیشانی رژیم عراق بود، بمباران شیمایی سردشت بود که هنوز هم خاطرات تلخ آن تمامی ندارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در جمع خانواده های محترمی هستیم که هر کدام دو شهید به انقلاب تقدیم کرده اند که دو شهید نیز مفقودالاثر هستند.

 

وی با بیان اینکه غم از دست دادن عزیز سخت است اما غم مفقود شدن آن عزیز تحمل را سخت تر می کند، تصریح کرد: بعد از 8 سال دفاع مقدس در ایران بیش از 4هزار شهید مفقودالاثر وجود داشت که با زحمت های شبانه روزی نیروهای تحقیق و تفحص امروز این تعداد به 3 هزار شهید رسیده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در بین شهدا خانواده هایی داریم که هر کدام بیش از یک شهید داشته اند، بیش از 8 هزار خانواده 2 شهید، بیش از 600 خانواده 3 شهید، بیش از 104 خانواده 4 شهید و 53 خانواده 5 شهید داریم که باید خاک پایشان را طوطیای چشم هایمان کنیم.

 

در ادامه مراسم، «حجت الاسلام دکتر ارزانی» با بیان اینکه طرح سه شنبه های تکریم فرصتی برای دست بوسی از خانواده شهدا و تکریم آنها را فراهم آورده است، گفت: وظیفه داشتیم از نزدیک در خدمت خانواده های شهدا باشیم اما وضعیت کرونایی موجود این نعمت را از ما دریغ کرده است.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: وزیر محترم ارشاد 10 جلسه متوالی است که در خدمت خانواده های شهید هستند که قدردان زحماتشان هستیم.

 

وی ادامه داد:  تکریم از خانواده های شهدا فقط به معنای دیدار و تکریم نیست، بلکه نوعی سبک و مدل زندگی اسلامی است.

 

این مسئول اضافه کرد: شهدا و خانواده های آنها از جمله کسانی هستند که باید برای ادامه مسیر انقلاب از آنها الگو بگیریم.

 

گفتنی است، طرح سه شنبه های تکریم هر هفته در استان برگزار می شود که این هفته این برنامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و خانواده معظم  شهدا در مسجد بازارباش ارومیه برگزار شد.

 

کد خبر 967207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha