نظام آموزشی کشور با وجود تفکرات شخصیت هایی چون شهید باهنر بی نیاز از اندیشه های غربی است

انجام شعاع گفت: اگر تفکرات، اندیشه ها و سیره زندگی شهیدان رجایی و باهنر را در جامعه پیاده کنیم، خیلی از مشکلاتی که امروز در جامعه هست، وجود نخواهد داشت و نیازی به اندیشه ها و تفکرات غربی در جامعه و در دانشگاه ها و مدارس نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حسین انجم شعاع چهارشنبه (12 شهریور) در ویژه برنامه خورشید کویر به مناسبت سالگرد شهادت شهید باهنر، ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری اباعبدالله حسین(ع) در رابطه با برگزاری ویژه برنامه و همایش شهید باهنر گفت: شهید باهنر یکی از شخصیت های تراز اول انقلاب بودند و اول انقلاب و قبل از انقلاب که شورای انقلاب تشکیل شد، این شهید بزرگوار یکی از 5 عضو این شورای انقلاب بودند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: شهید باهنر یکی از متفکرین و اندیشمندان اسلام ناب محمدی بودند و این دغدغه را داشتند که این تفکر و اندیشه در بین جوانان، نوجوانان و در جامعه اسلامی ساری و جاری بشود.

 

وی بیان کرد: قبل از انقلاب که دوران اختناق شاهنشاهی بود، علیرغم مشکلات زیادی که آن زمان برای تبلیغ اسلام و اندیشه های اسلامی وجود داشت، این شهید در قالب تشکل ها و مؤسسات مختلف و حضور در آموزش و پرورش در این رابطه خیلی تلاش کردند و ما فکر می کنیم اگر بتوانیم این تفکرات، اندیشه ها و سیره زندگی شهیدان رجایی و باهنر را در جامعه پیاده کنیم، خیلی از مشکلاتی که امروز در جامعه هست، وجود نخواهد داشت و نیازی به اندیشه ها و تفکرات غربی در جامعه و در دانشگاه ها و مدارس نیست.

 

انجم شعاع اظهار داشت: در خود کرمان با توجه به اینکه شهید باهنر یک شخصیت کرمانی است، در این رابطه تاکنون فعالیت های خوبی صورت گرفته است؛ دو کنگره در سال های 80 و 90 برگزار شده و در رابطه با معرفی این شهید اقدامات خوبی شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: ما فکر کردیم، در رابطه با آشنایی نسل جوان، نوجوان و فرهنگیان با اندیشه، افکار و سیره و زندگی این شهید بزرگوار اقدامی را انجام دهیم که به صورت ویژه باشد لذا یک ستاد و کارگروه هایی و جلساتی با دستگاه های فرهنگی، آموزش و پروش و دانشگاه ها تشکیل شد و به این نتیجه رسیدیم که برای امسال جشنواره فرهنگی را با عنوان خورشید کویر در 6 مقطع (4 مقطع دانش آموزی، دانشجویی، فرهنگیان و کانون پرورش فکری) برگزار کنیم.

 

رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: نزدیک به 10 هزار نفر در جشنواره شرکت کردند و به نظر ما با توجه به شرایط کرونا در کشور، جمعیت خوبی است.

 

وی ادامه داد: این ویژه برنامه هم برای بزرگداشت این شهید والا مقام و هم تجلیل از برگزیدگان و نفرات برتر این جشنواره است که نزدیک به 350 نفر برگزیدگان استانی این جشنواره هستند لذا از نفراتی که برگزیده خود شهر کرمان هستند دعوت شده که امروز از آن ها تجلیل شود و همچنین کسانی که در طول این 39 سال در رابطه با این شهید والا مقام کار شاخص و ویژه ای انجام دادند، تجلیل می شوند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: از کسانی که در برگزاری این جشنواره فرهنگی کمک کردند که بتوانیم در مسیر آشنایی قشر جوان و نوجوان با افکار این شهید بزرگوار قدم برداریم تشکر می کنم.

کد خبر 967296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha