مدارس علمیه در  طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» مشارکت کنند/ شناسایی نخبگان با محوریت مساجد، محلات مسجدمحور را افزایش می‌دهد

حجت‌الاسلام میردامادی گفت: اهالی مسجد امام رضا(ع) که پیش از این در اولین پنجشنبه هر ماه از خانواده شهدا تقدیر به عمل می‌آوردند با آغاز اجرای طرح سه‌شنبه‌های تکریم، این کار را به صورت هفتگی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدباقر میردامادی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم اقدام شایسته ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در پاسداشت مقام شهادت و ایثار و تجلیل از نخبگان در حوزه های مختلف است، اظهار کرد: اکثر مساجد کشور تجلیل از خانواده شهدا را چند بار در سال به ویژه در هفته دفاع مقدس و دهه فجر انجام می دهند که با اجرای این طرح، تعداد دفعات اجرای این برنامه مساجد بیشتر و به تبع آن پیوند گروه های بیشتری از مردم با این خانه های خدا تقویت می شود.

 

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) (واقع در تهران، خیابان خاوران، خیابان نفیس) افزود: این مسجد برنامه دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از آنان را در اولین پنجشنبه هر ماه انجام می داد که به منظور تقدیر بیشتر از ایثارگری و صبر این خانواده ها و به منظور فراگیرتر شدن طرح ملی «سه شنبه های تکریم» و همچنین تجلیل از سایر افراد ممتاز در محلات نفیس و اتابک، این کار را از این به بعد، به صورت هفتگی انجام می دهد.

 

وی اضافه کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم به واسطه اجرای آن توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری و با مشارکت ائمه جماعات و بسیجیان مساجد به زودی در سراسر کشور فراگیر می شود باوجود این لازم است روحانیون و استادان و طلاب مدارس علمیه نیز در اجرای این طرح نقش موثرتری ایفا کنند. تجربه ثابت کرده است هر گاه روحانیون در اجرای برنامه ای مشارکت می کنند دامنه اجرای آن افزایش چشمگیری می یابد.

 

میردامادی یادآور شد: شناسایی افراد ممتاز در حوزه های فرهنگی، علمی، هنری، اقتصادی، سیاسی و جهادی با محوریت مساجد می تواند از سویی، شبکه ای از نخبگان متعهد و انقلابی را تشکیل دهد که با مسئولیت پذیری بیشتر موجب پیشرفت کشور و تحقق دستاوردهای انقلاب اسلامی می شوند و از سوی دیگر، موجب افزایش تعداد محلات مسجدمحور در سراسر کشور شود.

 

وی در ادامه با اشاره به دریافت مجوز تاسیس کانون فرهنگی هنری در مسجد امام رضا (ع) از دبیرخانه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران، گفت: انشاءالله با آغاز به کار این کانون و اجرای طرح هایی همچون سه شنبه های تکریم، شاهد جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به این خانه خدا و تقویت نقش این مسجد در مدیریت فرهنگی و اجتماعی محله نفیس خواهیم بود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مساجد برای نسل جوان نیازمند به روز رسانی و به کارگیری خلاقیت و ابتکار در برنامه های شان هستند که مطمئنا فعالیت نهادهایی همچون کانون فرهنگی هنری و بسیج و اجرای طرح هایی همچون سه شنبه های مهدوی، چهارشنبه های امام رضایی، سه شنبه های تکریم و هر مسجد یک حقوقدان توانسته در این زمینه بسیار موثر و مفید باشد.

کد خبر 967326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha