احیای هنر «ریوار دوزی» روستای «کندازی» در مرودشت

مردانی گفت: اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت با هدف احیای هنر «ریوار دوزی» روستای «کندازی» به برگزاری کلاس های آموزشی و صدور کارت شناسایی برای بیش از ۳۰ هنرمند این رشته اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «بهمن مردانی»، امروز (چهارشنبه 12 شهریور) در بازدید میدانی از روستاهای «کندازی» و «دشتک» در مرودشت با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: از ظرفیت های این 2 روستا می توان به مناظر زیبا در طبیعت، بافت و فرهنگ روستایی غنی اشاره کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت افزود: از تمامی این ظرفیت ها می توان برای درآمدزایی و توسعه گردشگری استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان در سال های اخیر با هدف رونق گردشگری روستایی به کاه گل کردن 70 درصد از دیوارهای منازل روستایی، احیای صنایع دستی فراموش شده و ... در این مناطق اقدام کرده است.

مردانی از هنر «ریوار دوزی» روستای «کندازی» یاد کرد و گفت: معاونت صنایع دستی اداره میراث فرهنگی شهرستان مرودشت با شناسایی افراد و تهیه بانک اطلاعاتی، برگزاری کلاس های آموزشی و صدور کارت شناسایی برای بیش از 30 هنرمند این رشته در احیای آن کوشیده است.

وی تاکید کرد: این 2 روستا از نظر طبیعت گردی نیز ظرفیت های عدیده ای دارند که از نمونه آنها می توان به باغات، برنج کاری، روستای هدف گردشگری «شهرک ابرج» و ... اشاره کرد.

کد خبر 967399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha