دهیاران در اجرای طرح سیماک اهتمام ویژه داشته باشند

کرم زاده گفت: دهیاران بخش لوندویل در اجرای طرح سیماک در روستاها اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«توحید کرم زاده» امروز(چهارشنبه، ۱۲ شهریور) در جلسه با دهیارن بخش لوندویل این شهرستان که با محوریت طرح سیماک در محل دهیاری برگزار شد، اظهارکرد: سيماک بستر يكپارچه برای استعلامات ميان ‌دستگاهی در بخش اماكن و املاک را فراهم می کند.

 

بخشدار بخش لوندویل افزود: طرح سیماک در زمینه آسان سازی و شتاب بخشی به اجرای طرح‌ های توليدی، صنعتی، معدنی، كشاورزی و خدماتی تاثیرگذار است.

 

وی سامانه سیماک را به طور کامل الکترونیکی دانست و تصریح کرد: این سامانه به آسانی قابل دسترس است.

 

کرم زاده گفت: در این سامانه تغيير كاربری های املاک مشخص و رانت خواری زمين و مفاسد مالی از بين می رود و صدور پروانه ها بصورت الكترونيكی و مراجعات مردمی حذف می شود.

 

بخشدار بخش لوندویل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بخش روستایی نیازمند دریافت نقشه طرح های هادی روستایی و دفاتر ارزش گذاری املاک هستیم، خاطرنشان کرد: بخش نخست مربوط به بنیاد مسكن و بخش دوم مربوط به اداره امور مالیاتی است و امیدواریم در این زمینه ها مشارکت های لازم صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه یكپارچه مدیریت املاک كشور(سیماک)علاوه بر شفافیت لازم موجب ساده سازی و افزایش سرعت امور می شود، تصریح کرد: حذف ارتباط میان درخواست دهنده و كاربر، یكسان سازی پرداخت ها و جلوگیری از اعمال سلیقه در این حوزه از فواید این سامانه است.

 

کرم زاده بر اجرای طرح سیماک در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط دهیاران تاکید کرد و گفت: دهیاران بخش لوندویل در اجرای طرح سیماک در روستاها اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 967431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha