خسارت ۷۰ میلیارد ریالی باران تابستانه در نهبندان

بیکی گفت: بارندگی های هفته گذشته، بیش از ۷۰ میلیارد ریال به حوزه راه ها و مزارع کشاورزی در سطح شهرستان نهبندان خسارت وارد کرد.

«مجید بیکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: بارندگی های هفته گذشته در نهبندان موجب جاری شدن سیل در برخی از مناطق شهرستان شد، و خساراتی را در برخی مناطق و روستاها به همراه داشته است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بارندگی های سیل آسای تابستانه در بخش کشاورزی ١٩٣ هکتار از مزارع را تخریب کرد، گفت: این بارندگی ها به ١١7 تن محصول همانند جالیز، سورگوم، ارزن، یونجه، شلغم، پنبه، گندم و جو خسارت زد و در ١٠ روستای شهرستان ۵٣ هکتار باغ و چهار رشته قنات و  یک هزار و ۵۰۰ کانال انتقال آب تخریب شد.

 

بیکی با اشاره به اینکه بارندگی های بی سابقه در تابستان امسال موجب خسارتی در حوزه راه های روستایی شد، افزود: محورهای روستایی در برخی از روستاهای شهرستان مانند مسیر نهبندان به میغان  از خسارت بیشتری برخودار است.

 

وی خسارت های بارندگی در شهرستان نهبندان را 70 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این برآورد خسارت در حوزه راه‌ها، مزارع کشاورزی و محصولات باغی توسط دستگاه های مختلف شهرستان پیش بینی شده است.

 

فرماندار نهبندان بیشترین خسارت های وارده بارندگی های هفته گذشته را در بخش کشاورزی و راه ها عنوان کرد و گفت: باران تابستانه در نهبندان سه میلیارد و 438 میلیون تومان در بخش کشاورزی، سه میلیارد و 863 میلیون تومان در بخش راهها و 75 میلیون تومان هم به بخش تاسیسات آبی خسارت وارد کرد.

کد خبر 967567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha