طرح « یاریگران زندگی» گامی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

کرباسی با اشاره به اهمیت توجه به آگاهی بخشی گفت: طرح « یاریگران زندگی» گامی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید مصطفی کرباسی» ظهر امروز در نشست طرح تربیت مربی « یاریگران زندگی» ویژه اعضای کانون های مساجد یزد با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: اعتیاد به عنوان یکی از تهدیدهای جامعه مطرح است که کمیسیون جهانی از آن به عنوان چهارمین تهدید جهانی مطرح می کند و کشورما نیز به تبع این مشکل را داراست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد خاطرنشان کرد: بساری از از بزه ها و آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد است که بر اساس آمارها 65 درصد همسر آزاری، 55 درصد طلاق، 35 درصد قتل عمد به اعتیاد بر می گردد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز به صورت مستقیم به این مبحث وارد شده اند که نشان از اهمیت مبارزه با اعتیاد است.

کرباسی بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در دو بخش عرضه و کاهش تقاضا تلاش می کند که در کاهش تقاضا اولویت پیشگیری را دنبال می کند.

وی افزود: بر اساس آمارها میزان شیوع اعتیاد 5 و 4 دهم درصد است که مفهوم این عدد، سالم بودن 95 درصد جامعه 15 تا 64 سال است که اهمیت بحث پیشگیری مربوط به این بخش است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد بیان کرد: با این طرح همه آحاد جامعه درگیر شده و امیدواریم بتوانیم در این مسیر اطلاع رسانی مناسب داشته باشیم.

وی افزود: فقط مقابله نمی تواند اعتیاد را کنترل کند.

کرباسی ادامه داد: در این شرایط بهترین راه مقابله آگاهی بخشی است که سعی شده در طرح یاریگران با بسیج امکانات در جهت ارتقای این بحث داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیشگیری اولیه و اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است و پس از آن نیز درمان دنبال می شود و پس از آن نیز حفاظت و صیانت خانواده ها است.

ویی گفت: اگر آگاه سازی اتفاق نیافتد در مقابله موفق نخواهیم بود که در این زمینه بایستی تمامی نهادهای مردمی و دولت خصوصی کمک کنند.

 

 

کد خبر 967594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha