تکلیف فرودگاه یاسوج و مطالبه مردم را مشخص کنید

روشنفکر ضمن درخواست از وزیر راه برای تعیین تکلیف فرودگاه یاسوج، گفت: اگر مردم به پروازها اعتماد داشته باشند، روزانه شاهد افزایش مسافر در فرودگاه یاسوج خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مهدی روشنفکر» امروز (۱۳ شهریور ماه) در آئین کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر همسطح یاسوج - سه راهی مهریان (جاده اصلی سورمق، اقلید - یاسوج)، اظهار کرد: برای مردم این دیار مایه خرسندی و خوشحالی است که امروز با افتتاح افزایش باند از هزار و ۶۰۰ متر به سه هزار و ۶۰۰ متر افزایش پیدا کرد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ نفر مسیر یاسوج به شیراز را برای عزیمت به تهران طی می‌ کنند، گفت: شرایط به گونه‌ای فراهم شده که روزانه می‌توانیم دو پرواز از یاسوج به تهران و بالعکس داشته باشیم، حتی این ظرفیت مسافرین برای مشهد مقدس حداقل یک روز هفته داریم.

 

وی با بیان اینکه اگر مردم به پروازها اعتماد داشته باشند، روزانه شاهد افزایش مسافر در فرودگاه یاسوج خواهیم بود، خطاب به مسئولان، تصریح کرد: تکلیف فرودگاه یاسوج و این مطالبه مردم را مشخص کنید، اگر قرار باشد فرودگاه به تعطیلی کشیده شود، فرودگاه سودی برای مردم نخواهد داشت.

 

روشنفکر در این آئین که با حضور وزیر راه و شهرسازی، نماینده ولی فقیه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت، از استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشکر ویژه‌ای کرد و گفت: حضور وزیر در این محل نتیجه تلاش‌های استاندار بوده است.


نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۳۰۱ هکتار از زمین‌ های آبی کشاورزی در اختیار فرودگاه قرار گرفت، ادامه داد: میلیاردها تومان هزینه این فروگاه شده و اگر شرایط مثل گذشته شود، نمی‌تواند در توسعه استان به صورت عملی سودمند شود.


وی ضمن تاکید بر اینکه اگر این میزان از هکتار در اختیار کشاورزی قرار می‌گرفت، بیش از ۱۰ میلیارد تومان سود برای مردم داشت، گفت: انتظار داریم تجهیزات مورد نیاز برای روزهای برفی و بارانی تهیه و در اختیار فرودگاه قرار داده شود.


روشنفکر با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های توسعه در دنیا و در ایران جاده‌های مواصلاتی است، گفت: کل جاده‌های استان ما حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن جاده‌های روستایی بوده و نیمی از این جاده‌های روستایی آسفالت شده است.

 

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی میانگین شاخص آسفالت را ۸۰ درصد دانست که نسبت به نرم کشوری بسیار پایین هستیم و گفت: دیگر استان‌ها دنبال توسعه آزادراه‌ها هستند، در حالی که بسیاری از جاده‌های روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاکی است.



وی با بیان اینکه اتصال بخش کبکیان و جاده پاتاوه به دهدشت اعتبارات اندکی نیاز دارد، اظهار امیدواری کرد وزیر راه و شهرسازی دستور ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

 

روشنفکر با بیان اینکه اگر بر مبنای اعتباراتی که در سال های گذشته برای اتصال یاسوج به راه آهن اقلید لحاظ کرده‌اند دنبال کنیم، ۵۰ سال طول می‌ کشد که به راه آهن اقلید متصل شویم، گفت: اگر یاسوج را به اقلید وصل کنیم، هم در حوزه‌های اشتغال و اقتصاد جنوب کشور تحول خوبی ایجاد خواهد شد.

کد خبر 967596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha